۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۴۸۳۱
در دیدار با خطیب مسجد اموی دمشق
«عباس گلرو» کاردار جمهوری اسلامی ایران در سوریه در دیدار با خطیب مسجد اموی دمشق تأکید کرد: مسأله دفاع از سوریه نه یک تاکتیک مبتنی بر مصالح مادی بلکه مسأله‌ای ارزشی و اخلاقی و مبتنی بر اصل حق و باطل است.
عباس گلرو کاردار جمهوری اسلامی ایران در سوریه با شیخ مأمون رحمه خطیب مسجد اموی دمشق دیدار و پیرامون تحولات سوریه گفتگو کرد.

خطیب مسجد اموی: امیدواریم بتوانیم محبت‌های ایران را روزی جبران کنیم

«شیخ مأمون رحمه» در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از سوریه در شرایط بحرانی کنونی اظهارداشت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به دلیل حمایت‌های خود از سوریه و پشتیبانی از مقاومت اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی، مورد احترام و تقدیر ماست و امیدواریم بتوانیم روزی محبت‌های ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به نحوی شایسته پاسخ دهیم.

وی افزود: ما افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی ایران به جایگاه بلندی در عرصه پیشرفت‌های علمی از جمله در عرصه نظامی نائل شده و با سلاح علم با دشمنان کارزار می‌کند و این همان چیزی است که خداوند طی آیه شریفه « وأعدوا لهم ما استطعتم من قوه » بدان توصیه نموده است.

خطیب مسجد اموی اظهارداشت: انقلاب امام خمینی(ره) برای امت اسلامی نور و برای دشمنان امت اسلامی و به خصوص صهیونیست‌ها آتش بود.

شیخ مامون: اسرائیل غده سرطانی در پیکر امت اسلامی است

وی با تجلیل از مقاومت اسلامی لبنان و دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: مقاومت حزب‌الله و ایستادگی سیدحسن نصرالله در برابر دشمن صهیونیستی و در حمایت از فلسطین، در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد و ما به این مقاومت افتخار می‌کنیم و آمادگی داریم جسم و جان خود را فدای مقاومت کنیم.

شیخ مأمون صهیونیزم را غده سرطانی در پیکر امت اسلامی و عربی برشمرد و تأکید کرد که ملت‌های مسلمان باید خطر صهیونیستم و حقیقت دفاع از فلسطین را عمیق‌تر درک کنند.

خطیب مسجد اموی دمشق با اشاره به برخی تلاشها در جهت ایجاد فتنه طائفه ای اظهار داشت همانطور که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله نیز اخیرا تاکید نمود ، آنها هرگز نخواهند توانست فتنه شیعه و سنی برپا کنند و همه ما در مقابل تلاشهای تفرقه افکنانه خواهیم ایستاد.

عباس گلرو: دفاع از سوریه موضوعی اخلاقی مبتنی بر حق و باطل است

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تجلیل از نقش مردم و علمای سوریه در مقابله با توطئه‌ای که علیه سوریه و محور مقاومت جریان دارد، در خصوص موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه اظهارداشت: مسأله دفاع از سوریه نه یک تاکتیک مبتنی بر مصالح مادی بلکه مسأله‌ای ارزشی و اخلاقی و مبتنی بر اصل حق و باطل است.

گلرو تاکید کرد: جنایت‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های تکفیری مورد حمایت آمریکا، صهیونیسم و برخی کشورهای منطقه، جنایتی جنگی و نسل کشی تمام عیار علیه ملت سوریه است و مسئولیت اصلی این جنایت نیز بردوش آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای آن می‌باشد که گروه‌های تروریستی را با سلاح و مال تغذیه می کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر