۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۸۰۴۴
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حتی یک ایرانی را پیدا نمی کنید گزینه تسلیم در مقابل آمریکا را انتخاب کند.

به گزارش پایداری ملی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در شانزدهمین نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا ACD در دوحه به سر می‌برد، در حاشیه این نشست با شبکه الجزیره انگلیسی گفت‌وگو کرد.

وی در این گفت‌وگو عنوان کرد: حتی یک ایرانی را پیدا نمی‌کنید، گزینه تسلیم در مقابل آمریکا را انتخاب کند.

مناسبات ایران و آمریکا، صادرات نفت ایران، خلیج فارس و تنگه هرمز، تحریم‌ها و تروریسم اقتصادی آمریکا، توطئه‌های گروه (بی)، مناسبات منطقه‌ای ایران، روابط با عربستان، بحران یمن، نفوذ منطقه‌ای ایران، مبارزه با تروریسم و ... از جمله محورهای گفت‌وگوی رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان است که به زودی از این شبکه پخش خواهد شد.

 

 

 ظریف امروز در نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و شب گذشته نیز در ضیافت شام «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر شرکت کرد.

ظریف در نشست دوحه گفت: قاره آسیا، غرب آسیا و خلیج فارس درگیر بحران‌هایی است که در وهله اصلی ناشی از فقدان گفت‌وگوی منطقه‌ای فراگیر توام با ماجراجویی‌های کوته بینانه و یکجانبه گرایی تخاصم آمیز دولت کنونی آمریکا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر