۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۶۷۰۹
فضایل ماه «شعبان» را دریابیم
کارشناس مذهبی گفت: یکی از اعمال مطرح و مهم در این ماه مناجات شعبانیه است که بسیار به آن سفارش شده و دارای مضامین عمیقی است.
به گزارش پایدرای ملی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا نخعی‌پور، اظهار داشت: ماه شعبان یکی از مهم‌ترین و عزیزترین ماه‌ها در تقویم اسلامی، دینی و بندگی است و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه ماه شعبان ماه سرور اهل‌بیت(ع) است که موالید مهمی در آن اتفاق افتاده است، عنوان داشت: عظمت این ماه در حدی است که آن را به پیامبر اکرم (س) منتسب کرده‌اند.

کارشناس مذهبی بیان کرد: اعمالی برای این ماه سفارش شده که مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان و هرکسی می‌تواند در حد وسع خود آن‌ها را انجام دهد.

نخعی‌پور تصریح کرد: در این ماه به صدقه دادن بسیار سفارش شده و افراد می‌توانند صدقه مالی، قدمی و یا اقداماتی مانند حل کردن مشکل کسی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در روایتی از شیخ قمی وجود دارد که فردی به امام صادق(ع) عرض کرد که بهترین اعمال این ماه کدام است که حضرت فرمودند صدقه و استغفار از بهترین اعمال این ماه هستند.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: بیان روزانه ۷۰ بار ذکر (استغفرالله و اسئله التوبه) در این ماه سفارش شده است.

نخعی‌پور با اشاره به اینکه یکی از اعمال مهم ماه شعبان روزه گرفتن است، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکسی که یک روز از این ماه را روزه بدارد در قیامت شفیع خواهم بود.

وی اضافه کرد: در این ماه می‌بایست با اذکار مأنوس شویم تا ظرف وجود برای بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان آماده شود.

کارشناس مذهبی با تأکید بر عظمت ذکر صلوات در این ماه، اضافه کرد: یکی دیگر از اعمال مطرح و مهم در این ماه مناجات شعبانیه است که بسیار به آن سفارش شده و دارای مضامین عمیقی است.

نخعی‌پور ادامه داد: در این ماه سفره الهی برای بندگان پهن‌ شده و لازم است که بهره‌مندی لازم و کافی را از این ماه داشته باشیم.

از فضیلت مناجات شعبانیه تا سفارش به صدقه دادن+اینفوگراف
برای دریافت اینفوگرافیک در سایز اصلی کلیک کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر