۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۶۶۶۲
یکی از نمایندگان پارلمان لهستان بر موضع رئیس‌جمهور این کشور در زمینه لزوم دریافت غرامت جنگ جهانی دوم از آلمان تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، ورشو تاکید دارد که آلمان باید ۹۰۰ میلیارد دلار به عنوان غرامت جنگ جهانی دوم به لهستان پرداخت کند.

نشریه لهستانی «و پلیسیه» در این مورد به نقل از «یانوتس سزوتساک» یکی از اعضای پارلمان لهستان نوشت که ورشو باید از آلمان بخواهد تا  دست‌کم ۹۰۰ میلیارد دلار برای غرامت جنگ جهانی دوم بپردازد.

سزوتساک افزود: «تا زمانی که آلمان بدهی خود در ارتباط با جنگ جهانی دوم را نپردازد- ما از مبلغی که کمتر از ۹۰۰ میلیارد دلار نیست، صحبت می‌کنیم- برلین باید به دلیل حملات خود به دولت لهستان تحت فشار قرار گیرد.»

وی همچنین مقامات لهستانی را به نادیده‌ گرفتن غرامت لهستان در طول ۳۰ سال گذشته متهم کرد و این اقدام را رسوایی دانست و گفت: «آلمان باید هزینه قابل‌توجهی برای پرداخت غرامت اختصاص دهد.»

«آندری دودا» رئیس‌جمهور لهستان اکتبر گذشته در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «بیلد آم‌زونتاگ» گفته بود که پرونده دریافت غرامت از لهستان همچنان باز است و چنین مسئله‌ای مربوط به صداقت و مسئولیت‌پذیری می‌شود.

با این حال، «رالف نیکل» سفیر آلمان در لهستان بر موضع کشورش تاکید کرده بود و گفت که این موضوع از لحاظ قانونی و سیاسی پایان یافته است البته برلین مسئولیت خود در زمینه آنچه طول جنگ رخ داده است را می‌پذیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر