۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۶۵۶۳
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان:
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: 549 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان با تلاش‌های انجام‌شده در سال گذشته کشف شد.

به گزارش پایداری ملی، حسن اسلامی‌راد ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان اظهار داشت: 89 جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کارگروه‌های زیرمجموعه آن با 632 مصوبه در مرکز استان و 56 جلسه شهرستانی با 318 مصوبه نیز در استان سمنان در سال 97 برگزار شد.

وی بیان کرد: استان سمنان در حوزه سامانه جامع انبارها و نگهداری کالاها به‌صورت پایلوت مورد توجه قرار گرفت و بیش از 15 هزار واحد نگهداری کالا و انبار در این سامانه ثبت شد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که در این استان به‌صورت ویژه به آن پرداخته شده، مقوله اقدامات تبلیغی و فرهنگی بود که توسط صداوسیما در سال گذشته بالغ بر هشت هزار و 390 دقیقه در بحث سیما برنامه تولید و پخش شد.

اسلامی‌راد بیان کرد: 30 قسمت 90 دقیقه‌ای نیز در بخش تولید با محور تبلیغ کالای داخلی و مبارزه با قاچاق کالا نیز در شبکه سیمای استان سمنان تولید و پخش شد.

وی با بیان اینکه 261 درصد افزایش کشفیات کالا در استان را در سال گذشته شاهد بودیم، گفت:‌ میزان کشفیات در این بخش از 151 میلیارد ریال در سال 96 به 549 میلیارد ریال در سال 97 افزایش پیدا کرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: این مهم نشان از توجه و تمرکز توان و تلاش مجموعه بر جلوگیری از قاچاق‌های سازمان‌یافته دارد.

اسلامی‌راد بیان کرد: در حوزه آرایشی و بهداشتی بالغ بر 312 میلیون تومان ارزش ریالی کشفیات در سال 97 بوده و 1135 پرونده صنفی و مقوله‌های دیگر نیز در استان به ارزش ریالی 552 میلیارد ریال تشکیل شده است.

وی افزود: 12 میلیارد تومان جرائم وصولی در سال 96 به 16 میلیارد تومان در سال 97 افزایش یافت که شاهد افزایش 24 درصدی در این حوزه بودیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان ادامه داد: برنامه‌ریزی و اجرای امور با نگاه به طرح جامع و مدنظر قرار دادن شعار سال، توسعه اقدامات فرهنگی با رویکرد تبلیغات هوشمندانه، حمایت از آثار مختلف فرهنگی در راستای تقویت توان داخل و روحیه کارآفرینی و رونق تولید، استفاده حداکثری از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه، شناسایی مناطق آلوده و افزایش فعالیت‌های نرم‌افزاری از اهم اولویت‌های این کمیسیون در سال جدید است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر