۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۴۶۴۱۹
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: به منظور تسریع در خروج آب از دهانه گرگانرود، شناور لایروب کاترساکشن در فرودگاه آبادان در حال بارگیری است و در صورت مساعد بودن هوا طی امروز یا حداکثر فردا وارد گلستان می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، امیر دریادار حسین خانزادی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در مناطق سیل‌زده گلستان اظهار کرد: یکی از دلایل آبگرفتگی آق قلا و گمیشان،‌ کم شدن ظرفیت رودخانه گرگانرود بوده که باعث خارج شدن آب از دیواره‌های این رودخانه به سمت دشت اطراف و به دنبال آن شهرها و روستاها شده است. برای حل این مشکل ابتدا باید حجم آب را از بالادست سد وشمگیر کنترل کنیم که در حال حاضر مجموعه نیروهای مسلح در حال حفر کانال در این منطقه هستند.

وی افزود: موضوع با اهمیت دیگر، بازگشایی مصب گرگانرود است که طی دیروز و امروز کانال های انحرافی ایجاد شده و الان حجم خروجی آب نسبتا مناسبی از این رودخانه در حال جریان است. برای تسریع در خروج آب رودخانه، لایروب بزرگ از نوع کاترساکشن دو روز قبل در خرمشهر از آب خارج و با استفاده از سه دستگاه تریلی به فرودگاه آبادان منتقل شد.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با استفاده از دو فروند هواپیمای سنگین این لایروب که در حال بارگیری در فرودگاه است را در صورت مساعد بودن وضعیت جوی جنوب و گلستان، طی امروز یا حداکثر فردا به فرودگاه گرگان منتقل خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر