۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۶۴۱۳
رییس جمهور کره جنوبی امروز ، دوشنبه اظهار کرد، امیدوار است کره شمالی به دیدار قریب الوقوع میان خودش با همتای آمریکایی در راستای از سر گیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای واکنش مثبتی نشان دهد.
به گزارش پایداری ملی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار اخیر خود در هانوی، ویتنام موفق نشدند به توافقی برسند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در گفتگو با اعضای کابینه خود اظهار کرد، در نشست ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ که در واشنگتن برگزار خواهد شد، مساله از سرگیری مذاکرات کره شمالی و آمریکا را مطرح کرده و برای بهبود روابط با پیونگ‌یانگ تلاش خواهد کرد.

وی افزود: امیدوارم کره شمالی به این اقدام سئول و واشنگتن واکنش مثبتی نشان دهد.

رئیس جمهوری کره جنوبی اظهار کرد، آمریکا و کره جنوبی درباره خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره و برقراری صلح دائم در این شبه‌جزیره بسیار هم‌عقیده هستند.

رئیس جمهور کره جنوبی در انتقاد از اظهارات برخی افراد که به گفته او تلاش کرده‌اند میان سئول و واشنگتن اختلاف ایجاد کنند، گفت: این اقدامات به هیچ عنوان برای منافع ملی ما یا آینده شبه‌جزیره کره مفید نیست و می‌توان آن‌ها را کاملاً بی‌ربط دانست، به ویژه هنگامی که وضعیت بحرانی پیش از مذاکرات را به یاد می‌آوریم.

وی ادامه داد، شکست نشست هانوی "مشکلات موقتی" ایجاد کرد اما "این مساله روشن است که نه دو کره و نه آمریکا خواستار بازگشت به گذشته نیستند".

رئیس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد، برای گذر از موانع موجود و یافتن راهی جدید در راستای دستیابی به صلح با ترامپ همکاری خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر