۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۶۲۹۲
نماینده خلخال و کوثر در مجلس:
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه به رونق تولید و ایجاد اشتغال یکی از راهکار‌های اصلی برای شکست سیاست وابستگی به خارج است.
به گزارش پایداری ملی، بشیر خالقی با اشاره به نامگذاری سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در حال حاضر بر هیچ کسی پوشیده نیست که کشور در یک جنگ اقتصادی بوده و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در صدد وابسته کردن کشور به خارج هستند.

وی افزود: به‌دلیل اهمیت مساله اقتصادی در کشور امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌نام «رونق تولید» نامگذاری شده که این موضوع یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای توسعه و رونق در کشور است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ایران اسلامی دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف معدن، کشاورزی، منابع طبیعی، گردشگری، صنعت و... است که هر کدام از این بخش‌ها در صورت توجه ویژه و برنامه‌ریزی دقیق می‌توانند در رونق تولید و اشتغال‌زایی سهم بسزایی داشته باشند.

خالقی با اشاره به پیروزی دوران دفاع مقدس با اتکا به توان داخلی، اتحاد و حضور جوانان بیان داشت: در دوران دفاع مقدس اراده و اتکا به نفس ملت بزرگ ایران باعث پیروزی حق علیه باطل شد و اکنون نیز با اراده ملی می‌توان جنگ اقتصادی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

وی تصریح کرد: در جنگ تمام عیار اقتصادی کنونی که آمریکا و هم‌پیمانان آن با هدف تضعیف کشورمان به راه انداخته‌اند باید از امکانات موجود در حد کافی بهره‌مند شویم و یکی از راهکار‌های آن رونق تولید است و تمامی مدیران و مسؤولان باید در جهت رونق تولید دست در دست هم داده و در صورتی که در این جهت به خوبی حرکت کنیم به موفقیت خواهیم رسید.

لزوم بهره‌گیری صحیح از امکانات و پتانسیل‌های خدادادی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از پتانسیل‌های خدادادی و ویژگی‌های استان اردبیل وجود معادن مناسب در این منطقه است به طوری‌که این استان یکی از قطب‌های معدنی کشور بوده و در کنار آن بهره‌مندی از پتانسیل‌های منحصر بفرد گردشگری و کشاورزی و... از جمله زمینه‌های موجود برای توسعه استان است که باید از این امکانات در راستای توسعه و رونق تولید نهایت بهره را برد.

خالقی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافته بود که یکی از نمونه‌های ایجاد زمینه برای رونق تولید است، اما متاسفانه برخی از بانک‌ها همکاری مناسبی نداشته‌اند و برای هر چه بهتر شدن این برنامه‌ها باید ارتباط تنگاتنگ بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیشتر از گذشته شود تا از سرمایه ملی در جهت توسعه استفاده شود.

لزوم حاکم شدن دید حمایتی از سرمایه‌گذاران

وی با اشاره به موانع تولید تشریح کرد: در کنار آن یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه تولید دید تنگ‌نظرانه به مساله تولید و سرمایه‌گذاری است که باید با دید مثبت و حمایتی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال گام‌های مثبت برداشته شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در رونق تولید و ایجاد اشتغال ثبات نرخ ارز است که در این خصوص نیز دولت باید قوانین و برنامه‌های مدونی برای ثبات نرخ ارز اعمال کند و در کنار آن دستگاه قضایی نیز برخورد با اخلالگران را بیش از پیش افزایش دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر