۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۶۱۸۴
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: در حال حاضر که توزیع شکر به بازار صنفی واگذار شده است هیچ گونه صف و مشکلی در زمینه عرضه قند و شکر مشاهده نمی‌شود.
به گزارش پایداری ملی، رسول جهانگیری با اشاره به دلایل افزایش قیمت شکر اظهار داشت: در نحوه توزیع این کالا مقداری وقفه ایجاد شد، در بحث تنظیم بازار تصمیم گرفته شد که واحدهای خاص و شرکت‌های تعاونی و فروشگاه‌ها، قند و شکر را توزیع کنند که باعث نشد تب و تاب تقاضای کاذب قند و شکر کاهش یابد.

وی افزود:  در حال حاضر که توزیع شکر به بازار صنفی واگذار شده است هیچ گونه صف و مشکلی برای قند و شکر مشاهده نمی‌شود. واحدهای صنفی و فروشگاه‌های شهری قند و شکر را به قیمت اصلی یعنی 3500 عرضه می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در رابطه با کمبود شکر گفت: در بازار با کمبود شکر مواجه نیستیم. مقداری جو روانی وجود داشت اما اکنون در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی در رابطه با تاثیر فروش نوروزی بر گران شدن قیمت قند و شکر گفت: در مناسبت‌های مختلف و ایام شروع سال تحصیلی و ماه رمضان و... تقاضا بیشتر می‌شود. در این ایام در توزیع و تامین شکر وقفه ایجاد شده بود که با مدیریت و نحوه توزیع و واگذار کردن به اصناف مشکلات برطرف شد.

جهانگیری در رابطه با نقش دلال‌ها و واسطه‌ها بیان کرد: اگر در بحث عرضه واسطه‌ها و دلال‌ها قرار بگیرند باعث افزایش قیمت خواهند شد، کالاهای تنظیم بازار و اساسی با همکاری و همراهی واحدهای صنفی و فروشگاه‌ها به راحتی به دست مردم می‌رسد و میزان مشکلات در نحوه توزیع کاهش می‌یابد.

وی افزود: بعضی از مواقع که کالاها در سطح عرضه مشکل پیدا می‌کنند، مقداری جوهای روانی وجود دارد که تقاضاهای کاذب را هم به تقاضاهای واقعی اضافه می‌کند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تصریح کرد: همین مورد باعث می‌شود که وضعیت و ساختار بین عرضه و تقاضای ما را به هم بریزد. تقاضاهای کاذب باعث کمبود کالا و افزایش قیمت می‌شود اما وقتی مردم بدانند سطح عرضه و تولید، پراکندگی خودش را دارد به صورت ناگهانی تقاضاهای کاذب کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر این کالا بیان کرد: بعضی از کالاها که منشاء وارداتی دارند ارز بر آن‌ها اثر گذاشته است. مهمترین معضل ما این است که اگر ارز دولتی از بین برود کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد شد.

جهانگیری اظهار داشت: اگر بحث تخصیص ارز دولتی حذف شود قطعا بسیاری از مسائل و مشکلات برطرف خواهد شد یعنی تخصیص ارز، دوگانگی در سطح بازار را بیشتر تشویق خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر