۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۴۵۶۶
نظریه‌پرداز مشهور روابط بین‌الملل:
استفان والت تاکید کرد: لابی‌های صهیونیستی و لابی‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ایالات متحده، تلاش خواهند کرد هرگونه اقدامی را برای کاهش تنش‌ها بین ایالات متحده و ایران، خنثی کنند.
 استفان والت، نظریه‌پرداز مشهور روابط بین‌الملل در یادداشتی در صفحه ویژه خود در فارین پالیسی تصریح کرده است که لابی‌های صهیونیستی و لابی‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در ایالات متحده، تلاش خواهند کرد هرگونه اقدامی را برای کاهش تنش‌ها بین ایالات متحده و ایران، خنثی کنند.

این استاد دانشگاه هاروارد با اشاره به اینکه اوباما در سیاست خارجی چندان قوی و پرجرات نیست، خاطرنشان کرد: رویکرد اوباما این باور را در ایرانیان تقویت کرده است که تنها چیزی که آمریکا سرانجام به‌دنبال آن است، پایان یافتن نظام جمهوری اسلامی است.

والت تصریح کرده است که مشخص نیست پاسخ دولت اوباما به روحانی چگونه خواهد بود و حتی نمی‌توان مطمئن بود که چه کسی این تصمیم را اتخاذ خواهد کرد؟ این در حالی است که تندروهای آمریکایی از جمله لابی صهیونیستی ایپک همواره می‌توانند به کمک کنگره آمریکا مطمئن باشند.

این استاد دانشگاه هاروارد با اشاره نامه 76 سناتور آمریکایی به اوباما مبنی بر حفظ فشارها بر ایران، تاکید کرده که مطمئن است راه درست، تعامل دولت آمریکا با دولت جدید ایران است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر