۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۵۵۵۳
هشدار عضو شورای شهر تهران درباره جمع‌آوری آنتن‌ها
عضو شورای شهر تهران گفت: اپراتورها و شرکت‌های اینترنتی تا پایان سال مهلت دارند نسبت به دریافت مجوز برای آنتن‌های خود اقدام کنند؛ در غیر این صورت جمع‌آوری خواهند شد.

به گزارش پایداری ملی، ناهید خداکرمی درباره حذف آنتن‌ها و استفاده از فیبر نوری از سطح شهر تهران گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های فیبر نوری شهرداری خوب است و پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌تواند این زیرساخت‌ها را در اختیار اپراتورها قرار دهند.

عضو شورای شهر تهران گفت: با گسترش فیبر نوری نمی‌توان آنتن‌های سطح شهر را به صورت کامل حذف کرد چرا که این آنتن‌ها ضرورت دارند ولی تعدادشان کاهش پیدا می‌کند. 

وی گفت: می‌توان با در اختیار گذاشتن شبکه فیبر نوری شهرداری به اپراتورهای تلفن همراه در شرکت‌های اینترنتی درآمدزایی ایجاد کرد و امیدواریم این شرکت‌ها نیز استقبال کنند البته ناگفته نماند که آنتن برای آنها ارزان‌تر است ولی باید ساز و کاری فراهم شود که از شبکه فیبر نوری در سطح شهر بیشتر استفاده شود چرا که مزایای بیشتری برای شهر و شهروندان دارد.

خداکرمی با تأکید بر اینکه با فیبر نوری آنتن‌های سطح شهر حذف نخواهد شد،‌گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت مخابرات و شهرداری تهران این وضعیت بی‌سامان را در سطح شهر ساماندهی کنیم.در حال حاضر باید تمامی آنتن‌های سطح شهر مجوز داشته باشند و تا کنون حدود 3 هزار آنتن بدون مجوز شناسایی شده است که از این تعداد 700 آنتن جمع‌آوری شده است و مابقی نیز نسبت به دریافت مجوز و دیگر اقدامات پیش رفتند. 

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر تا پایان سال 97 اپراتورهای تلفن همراه و سرویس‌دهندگان اینترنتی مجوزهای لازم را دریافت نکنند نسبت به جمع‌آوری آنتن‌های آنها در سطح شهر تهران اقدام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر