۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۴۱۹
رئیس پلیس فتای کرمانشاه:
رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه با اشاره به بیشتر شدن خریدهای اینترنتی توسط کاربران در روزهای پایانی سال گفت: هنگام خرید اینترنتی، مراقب مجرمان سایبری باشید.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ علی‌کریمی اظهار داشت: با توجه به کمبود وقت و در دسترس بودن اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی و تخفیف‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود عده زیادی از کاربران جهت خریدهای خود به فروشگاه‌های اینترنتی رو می‌آوردند.

وی اشاره به حضور همیشگی مجرمان اینترنتی افزود: آنها از روش‌های مختلفی از جمله راه اندازی سایت و یا کانال‌های جعلی و یا ایجاد درگاه‌های بانکی جعلی استفاده می‌کنند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: یکی از روش‌های کلاهبرداری ایجاد یک سایت و یا صفحه در شبکه‌های اجتماعی با درج تصاویر کالاهای مختلف و اعلام قیمت‌های مناسب است که باعث فریب قربانی شده و وی را ترغیب به خرید می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این روش پس از واریز وجه توسط کاربران، کالایی توسط فروشگاه ارسال نمی‌شود، تصریح کرد: در روش دیگر فرد مجرم ضمن راه‌اندازی فروشگاه قربانیان را به درگاه‌های بانکی جعلی کشانده و اطلاعات بانکی از جمله شماره کارت و رمزدوم را به دست آورده و به وسیله آن اقدام به خالی نمودن حساب بانکی فرد قربانی می‌کند.

کریمی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در زمان خرید از فروشگاه‌های اینترنتی به سایت‌های معتبر و دارای مجوز که دارای نشان اعتماد الکترونیک یا دارای‌نماد هستند مراجعه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر