۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۵۳۲۸
یک دیپلمات سابق آمریکا تلویحاً به احتمال شکست طرح رئیس‌جمهوری آمریکا برای حذف مسئله فلسطین با عنوان «معامله قرن» اعتراف کرد.

به گزارش پایداری ملی، «دنیس راس» از مسئولان و دیپلمات‌‌های سابق آمریکا گفت معامله قرن در صورتی که با خواسته‌‌های فلسطینیان همخوانی نداشته باشد و آن را برآورده نکند، با شکست روبه‌رو خواهد شد.

بر اساس گزارش شبکه المنار، دنیس راس دیپلمات سابق آمریکایی، درباره طرح سازش آمریکایی معروف به معامله قرن گفت: اگر این طرح با آرمان‌ها و خواسته‌های فلسطینی‌ها برای تشکیل دولت آینده‌شان همخوانی نداشته باشد، از سوی طرف‌های عربی هرگز پاسخ جدی دریافت نخواهد کرد.

راس که  مسئول برجسته‌ای در وزارت خارجه آمریکا و فرستاده آن به خاورمیانه بود، افزود: طرح ترامپ برای صلح (سازش) اگر شامل برپایی دولت مستقل فلسطین به‌پایتختی قدس شرقی نباشد، با شکست روبه‌رو خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با رادیو  صدای رژیم صهیونیستی گفت: تلاش‌های دولت ترامپ برای کسب موافقت برخی دولت‌های میانه‌رو (سازشکار) عربی برای اجرای این طرح، اگر با آرمان‌ها و خواسته‌های ملی فلسطینیان همخوانی نداشته باشد، شکست خواهد خورد.

از سوی دیگر، روزنامه فلسطینی الایام به‌نقل از یکی از مسئولان ارشد کاخ سفید نوشت: آنچه برخی رسانه‌ها درباره جزئیات "طرح جدید صلح" نوشتند، گمانه‌هایی بیش  نیست.

این مسئول آمریکایی اضافه کرد: عملاً شمار اندکی از مردم از محتوای این طرح جدید اطلاع دارند و ما به‌زودی در زمان مناسب، آن را منتشر خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر