۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۵۲۰
قديري‌ابيانه :
سفير سابق ايران در مکزيک با بيان اينکه اعمال تحريم‌ها و تشديد آنها از سوي آمريکا عليه کشورمان به خاطر تضاد منافع حياتي و مشروع ايران با منافع نامشروعي است که آمريکا آن را براي خود تعريف کرده، گفت: چنانچه جمهوري اسلامي ايران از استفاده صلح‌آميز انرژي هسته‌اي خود صرف‌نظر کند، بازهم شاهد تداوم اين تحريم‌ها از سوي غرب خواهيم بود.
محمدحسن قديري‌ابيانه"  با اشاره به دور جديد تحريم‌هاي آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران، گفت: اعمال تحريم‌ها نشانگر آن است که ادامه و تشديد آنها ربطي به موضع‌گيري‌هاي غرب در قبال کشورمان نداشته و حتي اگر کشورمان به طور کلي از تمامي حقوق هسته‌اي‌اش بگذرد، اين تحريم‌ها ادامه خواهد يافت.

وي با بيان اينکه اعمال تحريم‌ها و تشديد آنها از سوي آمريکا عليه کشورمان به خاطر تضاد منافع حياتي و مشروع ايران با منافع نامشروعي است که آمريکا آن را براي خود تعريف کرده و حياتي قلمداد مي‌کند، ادامه داد: چنانچه جمهوري اسلامي ايران از استفاده صلح‌آميز انرژي هسته‌اي خود صرف‌نظر کند، بازهم شاهد تداوم اين تحريم‌ها از سوي غرب خواهيم بود.

قديري‌ابيانه تصريح کرد: هر اندازه ايران در برابر تحريم‌ها مقاومت کمتري نشان دهد و هراندازه که شعار سازش با غرب پررنگ‌تر شود، تحريم‌ها، فشارها و تهديدها از سوي غرب نيز تشديد خواهد شد، چرا که اين مسئله دشمن را نسبت به تاثيرگذاري تحريم‌ها اميدوارتر مي‌کند.

سفير سابق ايران در مکزيک با تاکيد بر اينکه تشديد تحريم‌ها بايد درسي باشد براي کساني‌ که فکر مي‌کنند شعار سازش مي‌تواند موجب رفتار متفاوت از سوي دشمنان عليه کشورمان باشد، اظهار داشت: در صورتي که دشمن ببيند جمهوري‌اسلامي‌ايران هرگونه تحريم و يا تهديدي را به فرصت تبديل مي‌کند از نتيجه تحريم‌هايش نااميد خواهد کرد.

قديري‌ابيانه تحقق حماسه اقتصادي را متاثر از افزايش ساعت مفيد کاري، کاهش تعطيلات مناسبتي غیرضرور، اصلاح الگوي مصرف، پرهيز از اسراف، ترجيح خريد کالاي ايراني به کالاي خارجي و تلاش همگاني و منسجم براي رهايي اقتصاد کشور از وابستگي به نفت و همچنين ترويج سبک زندگي اسلامي و ايراني توسط آحاد مردم جامعه دانست.

وي تصريح کرد: اين عوامل مي‌تواند مشکلات اساسي اقتصادي کشور در زمينه‌هاي اشتغال، تورم و مشکلات موجود در رفاه عمومي را برطرف سازد.

سفير سابق ايران در مکزيک، در پايان خاطرنشان کرد: متاسفانه تعطيلات زياد در کشورمان، کاهش ساعت کاري مفيد، گسترش تنبلي اجتماعي در کشور، رواج اسراف و ترويج کالاي خارجي بر ايراني به اقتصاد کشور زيان رسانده و از سوي ديگر دشمنان را نسبت به تاثير تحريم‌ها اميدوار خواهد کرد که اين رويه مستلزم اصلاح است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر