۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۱۴۵
آیت الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: باید کاری کرد تا تحول عظیم در حوزه فرهنگ ایجاد شود و امامزادگان محور قطب فرهنگی شوند.
به گزارش پایداری ملی، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، ضمن بیان اهمیت کار وقف اظهار کرد: امروز نقش سازمان‌هایی چون اوقاف این است تا امامزادگان را به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته دین متحمل صدمات زیادی از سوی حاکمان ستمگر شده بود، گفت: امامزادگان تمام تلاش خود را برای معرفی دین می‌کردند لذا باید تاریخ و سرگذشت امامزادگان مورد مطالعه قرار گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بقاع متبرکه و امامزادگان باید محل تعلیم و تربیت جوانان و نوجوانان باشند، ادامه داد: باید کاری کرد تا تحول عظیم در حوزه فرهنگ ایجاد شود و امامزادگان محور قطب فرهنگی شوند.

وی با بیان اینکه موقوفاتی که توسط عده‌ای از بین رفتند باید دوباره احیا شوند، گفت: توجه به نیات واقفین بسیار مهم است و باید متناسب با همان نیات عمل شود.

آیت  الله نوری همدانی با بیان اینکه فرهنگ وقف باید در جامعه ترویج شود مطرح کرد: باید برنامه‌های مختلف مذهبی و دینی در مساجد برگزار شود تا مردم تصور نکنند که مساجد تنها برای خواندن نماز وقف شده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر