۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۴۵۱۳۱
مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصوبه دولت‌ برای احداث ۷ ایستگاه فوق توزیع برق در این استان تاکنون اجرایی نشده است.
به گزارش پایداری ملی، ایرج انصاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: احداث و بهره برداری از هفت ایستگاه فوق توزیع برق در این استان توسط شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان ضروری است.

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه احداث و راه‌اندازی ایستگاه‌های فوق توزیع در این استان برعهده شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان است، عنوان کرد: در کهگیلویه و بویراحمد تنها یک نقش هماهنگ کننده با این شرکت را داشته و هیچ دخل و تصرفی در بخش‌های مختلف از جمله طراحی پروژه‌ها و تخصیص اعتبارات برای این ایستگاه‌ها را نداریم.

انصاری ابراز کرد: براساس مصوبات دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم قرار بود هفت ایستگاه فوق توزیع در مناطق مختلف این استان احداث و به بهره برداری برسد که از این هفت ایستگاه، تاکنون تنها یک ایستگاه فوق توزیع شهرستان چرام که البته اکنون با برخی معارضات محلی هم همراه شده مابقی ایستگاه‌ها بطور کامل راکد و غیرفعال هستند.

بیشتر بخوانید
بدهی صنعت برق ایران به 42 هزار میلیارد تومان رسید

شهرکی 3200 واحدی در شهریار که آب، برق و گاز ندارد+فیلم

انتقاد وزیر نیرو از رایگان‌شدن آب و برق مدارس/ اردکانیان: باب مصرف بی‌رویه در مدارس باز شد

مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت ایستگاهی هفت ایستگاه موردنظر را 50 مگاولت آمپر ذکر کرد و افزود: در صورت احداث و بهره برداری از این ایستگاه‌ها، شاهد رفع نوسانات و ناپایداری‌های شبکه‌های توزیع هستیم.

انصاری بیان کرد: ایستگاه شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، دهستان دشتروم در شهرستان بویراحمد، بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه، دژکوه در شهرستان لنده ، شهر لیکک در شهرستان بهمئی و امامزاده جعفر(ع) در شهرستان گچساران، ایستگاه‌هایی هستند که هیچ کار خاص مثمرثمری در 15 سال گذشته برای احداث و بهره برداری آنها صورت نگرفته است.

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه خود از تاخیر 15 ساله در ارتباط با احداث و بهره برداری از ایستگاه‌‍‌های مصوب شده فوق توزیع در استان کهگیلویه و بویراحمد، یادآورشد: از شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان که بارهای بار از محل‌های موردنظر ایستگاه‌های فوق توزیع در استان بازدید کرده و قول هایی داده‌اند، انتظار می‌رفت بعد از این مدت، حداقل نیمی از ایستگاه‌های فوق توزیع را احداث و به بهره برداری می‌رساند.

انصاری از برگزاری چندین نشست تعاملی با حضور استانداران سابق و مجمع نمایندگان استان با مسئولان ارشد شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان در یاسوج و اهواز در این ارتباط خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون آنچه که می‌بایست برای احداث و بهره برداری از ایستگاه‌های فوق توزیع در استان اتفاق می افتاد اتفاق نیفتاده است.

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی در آینده بسیار نزدیک، فعالیت‌ها برای احداث و بهره‌برداری این ایستگاه‌ها از سوی شرکت برق منطقه‌ای استان خوزستان صورت نگیرد شاهد افزایش نوسانات و ناپایداری برق در شبکه‌های توزیع به دلیل افزایش مصرف برق مشترکان هستیم.

انصاری از احداث نشدن خط 132 کیلوولت شهرستان بهمئی که شرکت برق منطقه ای استان خوزستان وعده احداث آن در کوتاهترین زمان ممکن را هم داده بود اظهار گلایه کرد و ادامه داد: این پروژه نیز مانند ایستگاه‌های فوق توزیع در حد حرف بوده و فقط " فوندانسیون " آن اجرایی شده است.

مدیر دفتر نظارت بر بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد سیر صعودی داشته و شهرک‌های صنعتی بهمراه پمپ‌های کشاورزی و مشترکین خانگی روز به روز در مناطق مختلف این استان درحال افزایش بوده که نیازمند شبکه‌های برق پایدار هستند.

انصاری خاطرنشان کرد: میزان مصرف برق در پیک بار تابستان امسال را 415 مگاوات بوده و حدود 260 هزار اشتراک برق در این استان وجود دارد که درصورت راه اندازی نشدن ایستگاه‌های فوق توزیع، با مشکلات جدی در حوزه برق روبه‌رو هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر