۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۴۵۰۲۰
گزارش جلسه کمیته پدافند غیرعامل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه کمیته پدافند غیرعامل ، " فرهنگ سازی، آگاه سازی، جریان سازی و پیشگیری" را جز رسالتهای آموزش وپرورش در حوزه پدافند غیر عامل برشمرد.
به گزارش پایداری ملی، جعفر پاشایی در جلسه کمیته پدافند غیرعامل در محل باشگاه فرهنگیان تبریز با یادآوری اینکه " فرهنگ سازی، آگاه سازی، جریان سازی و پیشگیری" جز رسالت های اصلی دستگاه است، گفت: آموزش و پرورش به سبب گستردگی جمعیتی نقش اساسی در آگاه سازی جامعه در مقابل تهدیدات غیرطبیعی دشمن دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بر مسئولیت پذیر بودن تاکید کرد و افزود: ما باید در برابر تهدیدات عظیم دشمن نسبت به این مهم حساس باشیم.

شعار امسال پدافند غیرعامل" افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی "

طاهرعلمی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز در ادامه گفت: آمریکا و صهیونیست ها از فضای مجازی بعنوان ابزاری برای استعمار نوین کشورهای در حال توسعه استفاده می کنند.

کامیار قهرمانی فرد، معاون پژوهش، برنامه ریزی آموزش وپرورش استان نیز افزود: در راستای آگاه سازی نیروی انسانی دستگاه تعلیم وتربیت  از تهدیدات غیر طبیعی( پدافند غیرعامل)، کارگاه آموزشی و دوره ضمن خدمت برای کارکنان ستادی و معلمان برگزار می شود.

فریده حقایی،  معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان در این جلسه خاطرنشان شد: دوران ابتدایی بعنوان محوری ترین زمان شکل گیری شخصیت دانش آموزان بوده و آموزش های پدافند غیر عامل در این زمان لازم و ضروری است.

صفر وحدتی نیز در این نشست تخصصی تصریح کرد: پدافند مجموعه اقداماتی است که به‌ منظور دفع٬ خنثی سازی٬ کاهش تأثیر اقدامات آفندی دشمن و جلوگیری از دستیابی دشمن به اهداف خودی انجام می‌گیرد.

 مدیرحراست آموزش وپرورش استان افزود: پدافند به دو گروه پدافند عامل و پدافند غیرعامل تقسیم‌بندی می‌شود و تهدیدات به دونوع طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شود که مسئول رسیدگی به تهدیدات غیر طبیعی کمیته پدافند غیرعامل است‌.

به گفته وی، شعار امسال پدافند غیرعامل" افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی " نامگذاری شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر