۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۴۸۳۰
مشاور یاسر عرفات رئیس ‌اسبق تشکیلات خودگردان فلسطین و فتح، برای اولین بار فاش کرده که عرفات از طریق سمی که به خمیردندان او وارد کرده بودند، ترور شد و رژیم آل‌سعود نیز در ترور او به اسرائیل کمک کرده است.
بهگزارش پایداری ملی،«بسام ابوشریف» مشاور سابق «یاسر عرفات» رئیس‌پیشین تشکیلات خودگردان و جنبش «فتح» فلسطین، دوشنبه‌شب در گفت‌وگو با تلویزیون ماهواره‌ای «ای وان تی وی» به جزئیات دیگری از نحوه ترور عرفات‌اشاره کرد و گفت که عرفات از طریق خمیردندانش مسموم و کشته شده است.

به گفته این مقام سابق فلسطینی، برخی حقایق را برای یاسر عرفات واژگون جلوه دادند و مدعی شدند که مسیر توافق «اسلو» همان راه تشکیل دولت مستقل فلسطین است اما اسرائیل هیچگاه با تشکیل کشور مستقل فلسطین تحت هیچ شرایطی موافقت نخواهد کرد و محمود عباس رئیس‌کنونی تشکیلات نیز «معامله قرن» را نخواهد پذیرفت.

به گزارش فارس، به گفته «ابوشریف»، عرفات از طریق سمی که وارد خمیردندانش کردند ترور شد و هر وقت مسواک می‌زد مقداری از سم وارد لثه او و از آنجا وارد خونش می‌شد. او ادعا کرد که قبل از مرگ عرفات، چندین بار درباره وجود طرح‌هایی برای قتل او هشدار داد اما کسی این هشدارها را جدی نگرفت.

ابوشریف افزود، عرفات خجالت می‌کشید که پیشنهادهای مرا بپذیرد مبنی بر اینکه از آشپزخانه‌اش غذا نخورد یا از کسی دارو نگیرد و داوطلب شدم که خودم و خانواده‌ام این مسئولیت را بر عهده بگیریم. نامه مکتوبی برایش فرستادم و او هم به اطرافیانش ارجاع داد و برخی هستند که وجود این نامه را تکذیب می‌کنند. وی همچنین فاش کرد که یک روزنامه‌نگار اسرائیلی به او گفته بوده اسرائیل قصد دارد «دو روباه پیر» را که منظورش عرفات و آریل شارون بود، ترور کند و همان عوارض را نیز شارون دچار شده بود. این مقام فلسطینی گفت که یک روزنامه‌نگار آمریکایی نام سمی که عرفات با آن ترور شد را به او گفته و آن را «تالیم» اعلام کرده است.

گفتنی است آذرماه گذشته نیز «بسام ابوشریف» فاش کرده بود که صورت‌جلسه‌ نشستی را در اختیار دارد که ثابت می‌کند ترور عرفات با اطلاع و موافقت حکومت آل‌سعود بوده و جرج بوش پسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در جلسه با آریل شارون نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به او گفته که آل‌سعود با ترور عرفات موافقت کرده است. ابوشریف به اجلاس چهارشنبه گذشته «ورشو» نیز‌اشاره کرد و هدف آن را «نابود کردن مسئله فلسطین» عنوان کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر