۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۴۳۹۷۴
عضو شورای شهر ارومیه : پدافند غیرعامل از طریق ایجاد حلقه دفاعی غیر واسط پیرامون شهر، کاهش آلودگی هوا و زیست‌محیطی و حجم ترافیک، اتصال یک پارچه کلیه ورودی‌های شهر به یکدیگر، کنترل حاشیه‌نشینی و حریم شهر و اجرای بخشی از کمربند سبز شهری از مزایای این کمربندی خارجی شهر است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، این کلان‌شهر به سبب زیبایی به پاریس کوچک ایران نیز معروف است، ارومیه با وجود تمام زیبایی‌هایی که دارد از نظر عمرانی چندان چهره پیشرفته و مدرنی ندارد و پروژه‌هایی که سال‌ها قبل کلنگ زنی شده‌اند نیز به مرحله افتتاح نرسیده و هرساله از مسئولان کشوری گرفته تا مدیران شهری فقط به دادن وعده جدید در ارتباط با زمان افتتاح این پروژه‌ها اکتفا کرده‌اند.

یکی از این پروژه‌ها، پروژه کمربندی دوم شهر ارومیه است که در سال 92 با هدف جلوگیری از حاشیه‌نشینی، کاهش ترافیک درون شهری و تسهیل در عبور و مرور باپیش بینی اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال  از سوی استانداری آذربایجان غربی و شورای شهر ارومیه  مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

بخش اول این تقاطع از جاده سرو تا جاده انهر به طول پنج و نیم کیلومتر با پنج تقاطع غیر هم‌سطح است و بخش دوم از جاده انهر تا بلوار جام جم به طول 10کیلومتر و 6 تقاطع غیر هم‌سطح در این مسیر ساخته می‌شود.

به گفته مسئولان مربوطه فاز نخست این پروژه از جاده سرو تا جاده انهر با مبلغی بالغ بر حدود 70 میلیارد تومان در دست اجرا است و در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

کمربندی دوم ارومیه زمینه ساز تسهیل حمل‌ونقل شهری

در سال 92 استاندار وقت آذربایجان غربی  با بیان اینکه توسعه و ترقی یک شهر باید متناسب با نیازهای ان پیش رود گفته بود: کمربندی موجود در شهر ارومیه پاسخگوی ترافیک این شهر نیست بنابراین باید کمربندی دوم در شهر وجود داشته باشد.

قربانعلی سعادت اظهار داشته بود: شهر ارومیه به عنوان یک شهر زنده و پویا درمنطقه شمال غرب کشور، همچنان باید تداوم داشته باشد.

نایب‌رئیس شورای شهر ارومیه نیز با اشاره به اینکه کمربندی دوم به عنوان بزرگ‌ترین پروژه مدیریتی شهری ارومیه شناخته می‌شود می‌گوید: در بودجه شهرداری برای آزاد سازی و تملک اراضی این کمربندی یک هزار میلیارد تومان اعتبارپیش‌بینی‌شده است.

 عادل فتاحی می‌افزاید: طول کمربندی دوم 42 کیلومتر است و در 23 تقاطع غیر هم‌سطح واقع می‌شود که در صورت به اجرا در آمدن آن شاهد روان شدن ترافیک در سطح شهر می‌شویم.

ورودی‌های شهر به یکدیگر متصل می‌شوند

فتاحی می‌گوید: کمربندی دوم از جاده سرو شروع می‌شود و به جاده انهر می‌رود سپس از جاده‌های جام جم، بند، اشنویه، مهاباد، امامزاده، گلمانخانه و سلماس عبور می‌کند و نهایتاً دوباره به جاده سرو می‌رسد که سبب اتصال کلیه ورودی‌های شهر به یکدیگر می‌شود.

عضو شورای شهر ارومیه می‌افزاید: پدافند غیرعامل از طریق ایجاد حلقه دفاعی غیر واسط پیرامون شهر، کاهش آلودگی هوا و زیست‌محیطی و حجم ترافیک،  اتصال یک پارچه کلیه ورودی‌های  شهر به یکدیگر، کنترل حاشیه‌نشینی و حریم شهر و اجرای بخشی از کمربند سبز شهری از مزایای این کمربندی خارجی شهر است.           

وی با اشاره به افتتاح  فاز نخست پروژه کمربندی دوم ارومیه می‌گوید: فاز نخست این پروژه از جاده سرو تا جاده انهر با مبلغی بالغ بر 70 میلیارد تومان در دست اجرا است که در صورت تأمین اعتبارات تا پایان سال 97 به اتمام می‌رسد.

شرایط نامساعد شهرداری مانع پیشرفت پروژه کمربندی دوم

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه می‌گوید: پیشرفت فاز دوم کمربندی دوم ارومیه به تحقق درآمدهای شهرداری بستگی دارد و با توجه به بودجه‌ای که به این شهر تخصیص می‌شود اتمامان امکان‌پذیر نیست.

حسین پناهی می‌افزاید: متأسفانه پیشرفتی که در این پروژه باید براساس ردیف بودجه انجام می‌گرفت حاصل نشده است وبا شرایط درآمدی نامساعدی که شهرداری با آن روبروست اتمام این پروژه چندان امکان‌پذیر نیست.

پناهی خاطرنشان کرده است: بخش عمده از آزادسازی مسیر فاز دوم کمربندی ارومیه به دلیل کمبود نقدینگی  به‌صورت تهاتر انجام می‌گیرد.

بهره‌برداری از کمربندی دوم ارومیه در دهه فجر امسال

شهردار ارومیه در پنجمین جشنواره گل‌ها در سال 94 با اظهار این که رینگ اول کمربندی ارومیه ایجادشده و در حال بهره‌برداری است می‌گوید: رینگ دوم شهر نیز بانام حضرت زهرا (س) در شرف احداث است.

محمد حضرت پور اظهار داشته است: در حال حاضر پنج کیلومتر از فاز نخست این کمربندی از محل تقاطع غیر هم‌ سطح شهیدلر کورپوسی تا جاده انهر در حال اجرا است.

وی گفته است: این بخش از کمربندی دوم شهر ارومیه تا دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین  وی درباره روند پیشرفت پروژه کمربندی دوم ارومیه تصریح می‌کند: این پروژه با قدرت توسط موسسه امین قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیش می‌رود و 7 کیلومتر ان با 5 پل  طولانی در هفته دولت سال 98 به بهره‌برداری می‌رسد که با اتمام این قسمت و نیز اتصال به 10 کیلومتر دوم که اماده است و پس از این قسمت اماده باید سه کیلومتر هم دوباره آماده‌سازی شود و بعد از 10 کیلومتر آخر که مربوط به زمین‌های منابع طبیعی است باید آماده شود تا کل کمربندی تا 1400 به بهره‌برداری برسد.

این پروژه و دیگر پروژه‌های شهر ارومیه که نقش مهمی در توسعه شهر دارد با تکرار وعده ها مواجه است در حالیکه مردم در انتظار افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر