۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۳۲۷۶
مدیر کل پدافند غیر عامل استان قزوین گفت: پدافند کالبدی، یکی از مهمترین رویکرد‌های پیشگیرانه در پدافند غیر عامل محسوب می‌شود و هدف از آن کاهش آسیب پذیری در زیرساخت‌های حوزه شهری و فنی مهندسی است.

به گزارش پایداری ملی،  افشار مدیر کل پدافند غیر عامل استان قزوین در همایش "پدافند غیر عامل در مدیریت و برنامه ریزی شهری" پدافند کالبدی را یکی از مهمترین رویکرد‌های پیشگیرانه پدافند غیر عامل دانست و گفت: هدف پدافند کالبدی کاهش آسیب پذیری در زیرساخت‌های حوزه شهری و فنی مهندسی است و مقاوم سازی، مصونیت بخشی و تاب آوری در حوزه شهری در حیطه عملکرد این پدافند شکل می‌گیرد.

افشار افزود: طرح جامع پدافند غیر عامل استان قزوین در گستره عملکرد استان، در دست تهیه است.

وی اضافه کرد: در همین زمینه مطالعات مکان یابی اماکن اسکان اضطراری چند منظوره شهر قزوین، شناسایی زیرساخت‌ها و مصون سازی آن‌ها در دست بررسی است.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه موضوعات پدافند غیر عامل در حوزه‌های آکادمیک و دانشگاهی استان تاکنون نقش قابل توجهی نداشته، درحال بررسی است و باید به این موضوع مهم در حوزه‌های آکادمیک فنی مهندسی و اقتصادی، زیستی و کلیه رشته‌ها توجه بیشتری اختصاص گردد.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: نقش مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان در کلیه حوزه‌های دفاعی از مکانیابی تا طراحی معماری و محاسبات سازه حایز اهمیت است و مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان باید پیگیر عملیاتی کردن اجرای مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان در کلیه رشته‌ها باشد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گفت: تعدادی از شرکت‌های مهندسی حایز شرایط اخذ رتبه پدافند غیر عامل شناسایی شده اند وبرای اخذ رتبه پدافند غیر عامل به سازمان پدافند غیرعامل معرفی شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر