۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۳۱۴۵
۸ کشور که تا ۶ ماه از عدم خرید نفت ایران معاف شده اند پس از این مدت دیگر نمی توانند از ایران نفت خریداری کنند.
به گزارش پایداری ملی، ۸ کشوری که طبق تصمیم آمریکا تا آوریل ۲۰۱۹ امکان خرید نفت از ایران دارند پس از آن دیگر نمی توانند واردات انرژی از کشورمان را ادامه دهند.

 

این خبر را «برایان هوک» صبح امروز اعلام کرده است.

 

طبق خبر رویترز نماینده آمریکا در مسائل ایران در یک نشست خبری در ابوظبی پایتخت امارات صبح امروز اعلام کرد که واشنگتن به دنبال اعطای معافیت بیشتر در زمینه تحریمهای نفتی علیه ایران نیست.

 

هوک افزود: دلیل تصمیم قبلی برای اعطای معافیت جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی بود.

 

این در حالی است که ۲ روز گذشته انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان گفته بود که احتمال تمدید این معافیت ها زیاد است.

 

وی در حاشیه مراسم استقبال از وزیر امور خارجه کشورمان در بازگشت از هند در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود: «ارزیابی من این است همه کشورهایی که معافیت دریافت کرده اند قطعا دوره دوم درخواست شان رد نمی شود چون نیازهای آن ها در این دوره کوتاه قابل جبران نخواهد بود. »

 

یادآور می شود، کره جنوبی و ژاپن در ۶ ماه پس از نوامبر مجاز به خرید روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران شده اند. همچنین اجازه دارد در این ایام روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت خام از کشورمان وارد کند.

 

علاوه براین، چین نیز ۳۶۰ هزار بشکه نفت تا آوریل ۲۰۱۹ از ایران خریداری می کند.

 

ترکیه، تایوان، ایتالیا و یونان نیز در این ایام مجاز به واردات نفت از کشورمان هستند که گفته می شود نزدیک به ۲۵ درصد از واردات گذشته شان می توانند از ایران خریداری نفت داشته باشند./


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر