۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۲۷۷۴
با حضور سردار جلالی انجام شد؛
با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بزرگداشت روز پژوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،مراسم بزرگداشت روز پژوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی صبح امروز با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور،دکتر رضا آقامیری رئیس دانشگاه‌ آزاد استان تهران،تنی چند از معاونین سازمان پدافند غیر عامل و ریاست و جمعی از مسئولان و مدیران و محققین و پژوهشگران واحد تهران شمال برگزار گردید.

بزرگداشت روز پزوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی

۵ مأموریت مهم دانشگاه آزاد تهران شمال در طرح پایش

در ابتدای این مراسم،رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ضمنتسليت سانحه ناگوار اتوبوس واحد علوم و تحقيقات بااشاره به برنامه نظام موضوعات واحد تهران شمال گفت: برنامه پايش از ابتكارات دكتر طهرانچی بوده و براساس آن تمام پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی در یک شبكه یکپارچه به یکدیگرمتصل باشند.

وی ادامه داد: واحدهایدانشگاهی ديگر نيز با ورود به سامانه پايش خواهند توانست از ظرفيت‌هایواحد تهران شمال در راستایپدافند غيرعامل بهره‌مند شوند.

خالدیبا تأكيد بر ديدگاه مقام معظم رهبریدر رابطه با نقشه جامع علمی كشور اظهار كرد: پنج كاركرد برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در نظر گرفته‌ايم كه اهم آنها، تربيت نيروی انسانی اخلاق‌مدار، متعهد و متخصص، نقش فعال در توانمندسازی و افزايش كيفيت رفاه مردم، افزايش اقتدار نظام، نقش نخبگان در جامعه و راهبری نظام و ارتقای ديپلماسی علمی، دينی و  فرهنگی است.

بزرگداشت روز پزوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: پدافند غیرعامل به‌عنوان اولویت موضوعی کشوردارای قوانین و سندهای بالا‌دستی نظام است که حداکثر رشته‌های واحد تهران‌شمال در این حوزه قابلیت موضوعی داشته و همچنین به‌دلیل ظرفیت‌های به‌روزرسانی این حوزه، علوم همگرا و پدافند غیرعامل مأموریت واحد تهران‌شمال معرفی گردید.

ویافزود: بین مدیریت جامعه و جامعه دانشگاهی و جامعه نخبگانیشکافوجود دارد و بین نخبگان و مدیریت راهبری نظام فاصله افتاده است،دانشگاه باید درقانون‌گذاری مجلس نقش داشته وهمچنین اجرایتمدن‌سازی فرهنگ اسلامی باید در رویکرد دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

خالدی ادامه داد: در حوزه پدافند غیرعامل امکان تعامل با بخش‌های خصوصی و دولتی بالا بوده و ظرفیت ایجاد کد رشته‌های جدید بین‌رشته‌ای در آن بسیار بالا است و استمرار در فرآیند وامکان مرجعیتدر پدافند غیرعامل نیز وجود دارد.

بزرگداشت روز پزوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با اشاره بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد نگاه علمی نسبت به پدافند غیرعامل، افزود: جهت‌گیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌ شمال براساس محقق کردن مطالبات رهبری معظم است وسامانه پایش در جهت کنش‌گری مسائل ملی طراحی شده و از چالش شروع و در موضوعات به مرحله پاسخگویی می‌رسد.

وی در پایان تصریح کرد: با ایجاد ۹ کارگروه فعال در دفتر نظام موضوعات برنامه علمی واحد تهران‌شمال،ایجاد یک نظام فکریواحد در این ۹ کارگروه مهم‌ترین دستاورد تمامیجلسات مشترک با سازمان پدافند غیرعامل کشور است.

تکنولوژی‌های نوین در راستای طرح پایش بومی سازی می‌شود

در ادامه این مراسم دکتر مهدی امینیان عضو هیات علمی دانشکده برق و کامپیوتر گفت: با توجه به طرح موثری که در دبیرخانه علمی دانشگاه آزاد ابداع شد، نظام موضوعات ما هدفمند می شود.

بزرگداشت روز پزوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی

وی افزود: یکی از زیربناهای اصلی مباحث مربوط به سایبر و IT است که تهدیدات متفاوتی را در ابعاد مختلف تحت تاثیر قرار می دهد که ارتش سایبری و جنگ های سایبری ماهیت تهدیدات را از حالت سخت به فرم فناوری تبدیل کرده است.

امینیان ادامه داد: آسیب پذیری در زیرساخت‌های سایبری با تمرکز بر این موضوعات کاهش می یابد که در این راستا می توان زیرساخت ها بحران را بهتر مدیریت کرد.

رئیس کارگروه سایبری و فضای مجازی واحد تهران شمال تصریح کرد: رویکرد اصلی دانشگاه این است که پژوهش های نوین در دنیا را مورد بررسی قرار دهیم که رشته های مختلفی در کمیته سایبر قرار می گیرند که از اسناد بالادستی همچون فعالیت های پدافند سایبری سازمان استفاده می کنیم؛ همچنین از مدارک موجود و پژوهش‌های محققان دنیا استفاده کردیم چون این موضوع با رویکردهای مختلف در دنیا مورد توجه است.

وی گفت: اتحادیه اروپا در مباحث پدافند سایبری سرمایه گذاری های خوبی انجام می دهد همچنین در حوزه اینترنت اشیا نیز ورود کردیم؛ زیرا در آینده همه چیز متصل به شبکه اینترنت خواهد بود. در انتها با توجه به فعالیت ها به چالش های نظام موضوعات پدافند سایبری رسیدیم.

امینیان خاطر نشان کرد: قصد داریم موضوعات بین حوزه ای را هم در دستور کار قرار دهیم ، در همین راستا با کارگروه های حقوقی تعامل داریم و می‌خواهیم تکنولوژی‌های نوین را بومی‌سازی کنیم.

بزرگداشت روز پزوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی

دانش و تكنولوژی نقش به‌سزایی در تهدید‌های سخت‌افزاری دارد

در ادامه سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت حادثه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات ،گفت: در رابطه با تعريف موضوع پدافند غيرعامل در كشور، تهديدها به دو گروه انسان ساخت و طبيعی تقسيم می‌شود.

رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به منشأ تهديدها اظهار كرد: در تهديدهای طبيعی خصومت انسان دخیل نیست و فعل و انفعالات ناشی از زمين و اقليم است.

وی افزود: باتوجه به ماهيت ثابت تهديدهای طبيعی، بشر می‌تواند با آزمون و خطا و تدوين الزامات مطابق با آن تهديدات، مقابله كند.

جلالی تصريح كرد: تهديدهای انسان‌ساخت ناشی از خصومت انسانی بوده و همچنين نقش دانش و تكنولوژی نيز در اين نوع تهديد مورد بحث است.

بزرگداشت روز پزوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی + تصاویر

رئيس سازمان پدافند غيرعامل كشور با اشاره به ابزارهای تهديدهای انسان‌ساخت گفت: سلاح و تجهيزات به‌عنوان بازوی تهديدهای انسان‌ساخت بوده و نوعی تهديد سخت‌افزاری است.

وی با تأكيد بر ويژگی‌‌های تهديدهای سخت‌افزاری، ادامه داد: تهديدهای سخت‌افزاری با منشأ دانش و فناوری همواره سيال و پويا بوده و درحال تغيير است. استراتژی دكترين دفاعی وفناوری همواره درحال دگرگونی است.

در این همایش همچنین از لوگوی برنامه علمی و نظام موضوعات برنامه پایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال توسط دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر سیدمحمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه‌ آزاد استان تهران و دکتر حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال رونمایی شد.

بزرگداشت روز پزوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی

لازم به ذکر است این لوگو توسط دانشجوی مقطع دکتری واحد تهران شمال طراحی شده است.

بزرگداشت روز پزوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی

همچنین در خاتمه این همایش، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و سازمان پدافند غیرعامل در ذیل برنامه علمی پدافند غیرعامل و علوم همگرای واحد تهران شمال امضا شد.

بزرگداشت روز پزوهش و رونمایی از برنامه های علمی واحد تهران شمال دانشگا آزاد اسلامی
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر