۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۲۶۱۶
جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان الیگودرز با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در فرمانداری الیگودرز برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سیف با بیان اینکه پدافند غیرعامل در واقع بهترین و کم هزینه ترین روش دفاعی است و به بهترین وجه ممکن می تواند از زیر ساخت ها ، نیروی انسانی، تاسیسات و تجهیزات در برابر حوادث انسان ساز احتمالی حفاظت کند لذا ضروری است دستگاههای اجرایی در این زمینه اهتمام لازم را به عمل آورند .

مدیرکل پدافندغیرعامل در ادامه تاکید کردند شناسایی تهدیدات احتمالی و تدوین سناریو های مقابله با این تهدیدات قطعا باعث توانمندی دستگاههای اجرایی در جهت کنترل و مقابله با هرگونه حادثه احتمالی خواهد شد.  لذا ضرورت دارد دستگاههای اجرایی در کمترین زمان ممکن با شناسایی تهدیدات احتمالی حوزه فعالیت خود و تدوین راهکارهای مقابله با آنها، آمادگی لازم برای مقابله با این تهدیدات را داشته باشند.

ایشان در ادامه آیین نامه  اجرایی ماده 58 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه و بند ((پ)) ماده 106 و 109 قانون برنامه ششم توسعه را برای اعضای شورای اداری تشریح و تبیین نموده و با اشاره به بند 5 آیین نامه مذکور تاکید کردند کلیه دستگاهها موظف هستند اصول پدافند غیرعامل را در مطالعه ، طراحی و اجرای طرح های حساس، مهم و نیز تاسیسات زیر بنایی و ساختمان های حساس و شریان های اصلی و حیاتی کشور رعایت کنند.      

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر