۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۴۲۲۳۸
قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس، در راستای پیگیری رعایت اصول و الزامات پدافند غیرعامل در زیر درمانی استان با رویکرد پدافند غیرعامل از بیمارستان تخصصی شهید رجایی شیراز بازدید بعمل آوردند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در حاشیه این بازدید ابتدا دکتر امیر رضا مصباحی رئیس بیمارستان شهید رجائی شیراز ضمن خیرمقدم ،در معرفی این بیمارستان  گفت : بیمارستان شهید رجایی شیراز یکی از مجهزترین بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی فوریت های جراحی می باشد .  زیربنای کل این بیمارستان 22500 متر مربع می باشد که شامل فاز یک با زیر بنای 8500متر مربع که شامل 8 طبقه مشتمل بر بخش های درمانی ، درمانگاه تخصصی ، واحدهای پاراکلینیکی ، واحدهای اداری ، آزمایشگاه ، رادیولوژی ، فیزیوتراپی ، می باشد.فاز دوم بیمارستان با زیر بنای 14000متر مربع که دارای بخش های بستری ، ICU  ، Post ICU  ، VIP  ، CT SCAN ، اتاق عمل ، درمانگاه ، آزمایشگاه ، رادیولوژی و واحدهای اداری می باشد . وی همچنین در پاره ای موارد به نیازها ، مشکلات و کاستی های بیمارستان پرداخت .


سپس قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل در این بازدید ضمن دیدار با رئیس بیمارستان از بخش های مختلف (  پله های فرار ، موتورخانه ، اتاق تأسیسات برقی و ژنراتور ، محل ذخیره مواد سوختی ، آشپزخانه و ... ) بازدید نمود .


پاک نژاد گفت : بیمارستانها در طول تاريخ همواره یکی از مراکز اصلي تجمع گروه هاي انساني و مورد توجه بوده واز سوي ديگر، اين مراکز هميشه يکي از اهداف ثابت و پايدار در جريان ها جنگها و تهاجمات نظامي مي باشند. بنابرین ايجاد ثبات ، پايداري و کاهش ميزان آسيب ها و تلفات به این اماکن در جريان تهاجمات از مهم ترین اهداف پدافند غیرعامل و  برنامه ريزان و مسوولين این حوزه می باشد.


وی افزود : مراکز درماني و بيمارستانها به لحاظ رعايت اصول و الزامات پدافند غيرعامل در زمره اماکن حساس بوده و اهتمام کافی مسئولین به اینگونه زیرساخت ها از ضروریات پدافند غیرعامل می باشد .


پاک نژاد عنوان کرد : دراین بازدید چنانچه بررسی شد بيمارستان شهید رجایی شیراز با توجه به اصول والزامات پدافند غیرعامل مخصوصاً اصل مکانیابی ، در مواقع بحران از راه دسترسی مناسبی برخوردا نمی باشد که این موضوع مهم ترين نقطه ضعف بيمارستان شهید رجایی شیراز می باشد . و باید با اتخاذ تدابیر لازم از سوی مدیران و متولیان شهرسازی مورد توجه و بررسی قرار گیرد .


ایشان در پایان گفت : در ارتباط با مواردي چون وجود سيستم اطفاء حريق هوشمند، امدادرساني هوايي، دسترسي به شبکه هاي ارتباطي و وجود فضاي باز و پارکينگ در شرابط مناسبي قرار دارد. ولی نبود فضاي باز کافي و مناسب در محوطه و اطراف بيمارستان، پارکينگ، عدم دسترسي به شريان هاي ارتباطي درجه يک و وجود تقاطع ها و ترافيک بالا در محدوده اطراف بيمارستان و مجاورت در شرايط مناسبي به لحاظ پدافند غيرعامل قرار ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر