۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۲۲
با وجود ادعای شرکت مایکروسافت درمورد این که ویندوز 8 دارای چندین لایه‌ی محافظتی – امنیتی است؛ 61 بدافزار رایج از 385 مورد آزمایشی توانستند به راحتی این ویندوز را آلوده کنند.
به گزارش پايداري ملي به نقل از سکیوریتی ویک، شرکت بیت دیفندر تستی را بر روی ویندوز 8 انجام داد تا بتواند میزان امنیت این ویندوز را در برابر بدافزارها بسنجد. در این آزمایش شرکت بیت دیفندر 385 بدافزار را بر روی دو سیستم که هر دو ویندوز 8 داشتند؛ آزمایش کرد.

این بد‌افزارها در 6 ماه منتهی به ماه نوامبر رایج‌ترین بدافزارهای فضای وب بوده‌اند که توسط آنتی ویروس بیت دیفندر تشخیص داده شده‌اند.

هر دو سیستم مورد آزمایش مجهز به آنتی ویروس بودند ولی تنها در یکی از این رایانه‌ها آنتی ویروس فعال شده بود. در نمونه غیر فعال 61 بد‌افزار گوناگون توانستند به راحتی سیستم را آلوده کنند، امّا در سیستم دیگر که آنتی ویروس بر روی آن فعال شده بود بعضی از این بدافزارها توانستند از سد آنتی ویروس بگذرند ولی بر روی سیستم قابل اجرا نبودند. تعدادی از این بدافزارها هم بر روی سیستم اجرا شدند ولی توسط خود ویندوز بلوکه شدند.

این آزمایش تعجب تعدادی از کارشناسان را برانگیخته است، زیرا بر اساس ادعای شرکت مایکروسافت این ویندوز دارای چندین لایه‌ی محافظتی – امنیتی است.

تعدادی از بدافزارهای مورد آزمایش توانستند از تمامی سدها گذشته و سیستم را به طور مخفیانه آلوده کنند. این بدافزارها دسترسی مخفی به اکثر قسمت‌های رایانه آلوده شده را دارند و می‌توانند به راحتی انواع اعتبارات ورود (نام کاربری و گذر واژه) وارده شده توسط کاربر را بدزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر