۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۴۱۹۶۳
همایش رابطین پدافندغیرعامل دستگاه های اجرایی استان با حضور معاون امور استان های پدافندغیرعامل کشور،معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی و مدیرکل پدافندغیرعامل استان و سایر مدیران استانی و مسئولان پدافندغیرعامل دستگاه های اجرایی استان تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،حبیب‌الله خجسته‌پور در همایش رابطین پدافند غیرعامل استان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر و تبریک این روز با بیان اینکه ابرقدرت‌های جهان با گذشت زمان روش‌های تسلط بر کشورها را تغییر داده‌اند، اظهار داشت: بر خلاف استعمار کهن، ابرقدرتی مانند ایالات متحده آمریکا شکل نوینی از استعمار را راه‌اندازی کرده و سعی دارد بر کشورهای مختلف در تمام نقاط دنیا سیطره پیدا کند.

وی افزود: آنها به جای اینکه به دنبال استعمار آشکار باشند سعی کرده‌اند بر کشورها تسلط و نفوذ پیدا کنند

 معاون سیاسی استاندار بیان کرد: امروز نیز شکل استعمار تغییر کرده است و ابرقدرت‌ها به جای جنگ سخت و درگیری‌های فیزیکی به دنبال جنگ نرم هستند چراکه نوع روابط کشورها متفاوت است. ضربه زدن به دیگر کشورها از روش‌های سایبری و زیستی امکان پذیر است برای همین، دفاع امروز ما متفاوت از گذشته است.

وی با اشاره به اهمیت تمام حوزه‌های پدافند غیرعامل بر ضرورت آمادگی در همه زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: به واسطه نوع حملاتی که کشورها را تهدید می‌کند در دو حوزه زیستی و سایبری باید دانش داشته باشیم.

خجسته‌پور نقش رابطین پدافند غیرعامل را بسیار حائز اهمیت دانست و با بیان اینکه آنان باید نسبت به آگاه‌سازی و تصمیم سازی دستگاه‌های خود اهتمام جدی داشته باشند، افزود: احاطه داشتن بر علم پدافند غیرعامل و شناسایی راه‌های نفوذ دشمنان می‌تواند در گذر زمان سبب دفاع از کیان ایران شود.

معاون سیاسی استاندار بر لزوم برگزاری دوره‌ تاکید کرد و گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان تا پایان سال جاری آماده خواهد شد و هر دستگاهی باید در راستای عملکرد و وظیفه دستگاهی خود براغیرعامل طرحی داشته .

 

 

ـ معاون بسیج امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه رعایت اصول پدافند در ذات معماری اصیل ایرانی وجود دارد، گفت: ادعای حمله رژیم صهیونیستی ‌‌به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران ‌بلوف بود.

 

سردار حیدری در جلسه همایش رابطین پدافند غیرعامل اظهار داشت: موضوعی که دنبال می‌کنیم بحث آسیب‌‌های زیرساختی است، با پیشرفت علم و تکنولوژی تهدیدات فناورپایه و دانش‌پایه شده ما باید تلاش کنیم در مقابل این تهدیدات بتوانیم دفاع دانش‌پایه و علمی از موضوعات را داشته باشیم.

حیدری بیان کرد: پدافند در ذات معماری ایرانیان از قبل بوده و این را در قلعه ارگ بم می‌توان به وضوح مشاهده کرد، استفاده از پل‌های سیار، حفر خندق و غیره، همه الزامات را رعایت می‌کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر