۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۱۵۱۶
رئیس اداره محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌شمالی گفت:در حقیقت این بیشه‌زار چون یک پدافند غیرعامل برای شهر بجنورد و روستاهای اطراف عمل می‌کند که از میان رفتن آن سبب ایجاد کانون گرد و خاک می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،«اسکندر گردمردی» در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در اطراف شهر بجنورد بیشه‌زارهایی وجود دارند که در معرض خطر عواملی انسانی قرار دارند که از میان رفتن آن‌ها تهدید بزرگی برای شهروندان این شهر خواهد بود.

وی به بیشه‌زارهای موجود میان روستاهای آق‌تپه و قشلاق اشاره و اظهار کرد: متأسفانه مشاهده شده است که توسط افراد سودجو اراضی تالابی حاشیه رودخانه در حال زه‌کشی و تغییر کاربری است و آب موجود در تالاب واقع در این منطقه در حال انتقال به زمین‌های کشاورزی است.

گردمری خاطرنشان کرد: مورد دیگری که طی چند سال اخیر در این منطقه بسیار نمود پیدا کرده است توسعه ناآگاهانه و ناپایدار استخر ذخیره آب کشاورزی و تأمین آب مورد نیاز این استخرها از پمپاژ آب رودخانه اترک است.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت این بیشه‌زار چون یک پدافند غیرعامل برای شهر بجنورد و روستاهای اطراف عمل می‌کند که از میان رفتن آن سبب ایجاد کانون گرد و خاک می‌شود.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون محیط‌زیست اقدام خاصی در این ارتباط انجام نداده است؟ یادآور شد: مناطق مذکور جزو مناطق تحت مدیریت این اداره‌کل نیست و سایر دستگاه‌ها چون جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، سازمان مدیریت بحران، پدافندغیر عامل و منابع طبیعی، نسبت به جلوگیری از تخریب این منطقه باید وارد عمل شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر