۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۱۴۵۹
سردار جلالی در همایش بزرگ بسیجیان سازمان اوقاف و امور خیریه:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تغییر الگوی مصرف یکی از روش های دشمن در جنگ اقتصادی است زیرا از این طریق می‌تواند هزینه‌های خانواده‌ها را افزایش داده موجب نارضایتی در جامعه شود. در جنگ اقتصادی هدف، مردم هستند و ابزار و بستر آن شبکه های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش بزرگ بسیجیان سازمان اوقاف و امور خیریه با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) اظهارداشت: وظیفه بسیج دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن است در واقع بسیج ایجاد شد تا از انقلاب اسلامی حفاظت و پشتیبانی کند.

وی افزود: تدبیر امام راحل برای تشکیل بسیج مردمی در واقع استراتژی برای استفاده از قدرت نرم است. تفکر تشکیل بسیج و حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی، سازندگی و دفاع از کشور قبل از انقلاب همراه امام خمینی (ره) بود و ایشان با تشکیل بسیج توانستند در جنگ تحمیلی از کشور دفاع کنند.

سردار جلالی گفت: بر اساس فرامین و تدابیر امام هدف از تشکیل بسیج، پاسداری از انقلاب اسلامی است به همین دلیل شناخت دشمن یکی از اصول مهم تفکر بسیجی است. امروز ماهیت تهدیدات تغییر کرده است و اگر ما به عنوان بسیجی بخواهیم به بهترین شکل عمل کنیم باید با تبعیت از مقام معظم رهبری تهدیدات پیش رو را به خوبی شناسایی و متناسب با آن عمل کنیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده بودند جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نخواهیم کرد، افزود: اینکه مقام معظم رهبری می گویند تهدید جنگی نداریم چند موضوع را در بر می گیرد اول اینکه دشمنان ما با مطرح کردن احتمال جنگ می‌خواهند ترس  را در جامعه ایجاد کنند ، و یک ضلع از دو قطبی را شکل بدهند. پس مقام معظم رهبری با بیان اینکه جنگ نخواهد شد این استراتژی دشمنان را با شکست روبرو کرد. ایشان با اتکا به قدرت دفاعی ایجاد شده و ظرفیت های بی انتهای بسیج در کشور می فرمایند که جنگ نخواهد شد.

در جنگ اقتصادی هدف، مردم هستند و ابزار و بستر آن شبکه های اجتماعی است

*شکل گیری ظرفیت دفاعی قدرتمند با اتکا به توان داخلی و بسیج مردمی در کشور پس از دفاع مقدس *

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به توانمندی های دفاعی کشور اظهار داشت: ما در زمان جنگ تحمیلی، ارتش را بازسازی و سپاه و بسیج را تشکیل دادیم و با اتکا به توان داخلی تجهیزات نظامی مورد نیاز را تولید کردیم و در پایان جنگ یک ظرفیت دفاعی قدرتمند با اتکا به توان داخلی و بسیج مردمی در کشور شکل گرفت. ارتش و سپاه توانسته اند با اتکا به توان داخلی تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کنند. حسن تهرانی مقدم که یک بسیجی واقعی بود یکی از سربازان و سرداران عرصه خودکفایی دفاعی بود که توانستند با همکاری دیگر همرزمانش قدرت موشکی کشور را به وجود بیاورند و امروز به توان بازدارندگی بومی رسیده ایم.

وی افزود: توان نظامی داخلی درکنار اقتدار نیروهای مسلح در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی موجب شده امروز بنابر تحلیل آمریکایی ها، ایران از جمله ۷ کشوری باشد که امکان تهاجم نظامی به آنها وجود ندارد یا بسیار پرهزینه خواهد بود. این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ جنگ نخواهد شد یک تحلیل صرف سیاسی نیست بلکه بر اساس واقعیت های امروز کشور ایران اسلامی به یک توان بازدارندگی حقیقی در حوزه نظامی و دفاعی و بسیج دست یافته است.

سردار جلالی با بیان اینکه با وجود اقتدار نظامی و قدرت دفاعی پذیرش سلطه بیگانگان برای مردم و مسئولین غیر قابل قبول است، افزود: امروز بنابر فرموده مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی با تهدیدات ترکیبی1 دشمنان روبرو است، در تهدیدات ترکیبی عملیات روانی با محتوای سیاسی فرهنگی و اجتماعی در جهت اهداف دشمنان بسیار کاربرد دارد از سوی دیگر دشمنان با استفاده از رسانه و شبکه های اجتماعی تلاش می کنند ذهن افراد جامعه را به سمت موضوعی که مد نظر خودشان هست ببرند به عنوان مثال دشمنان در جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند با ایجاد شایعه در خصوص امکان جنگ نظامی افراد را به این سمت می کشند که با وجود جنگ احتمالی امکان کمبود کالا وجود دارد پس همه تلاش می‌کنند با هجمه به فروشگاه ها کالاهایی را خریداری و در خانه های خود ذخیره کنند.این احتکار خانگی است که به تحریک دشمنان شکل می‌گیرد.

* کمبود مصنوعی در کشور با استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از استراتژی های دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران است *

وی ادامه داد: هجمه برای خرید کالا در سطح کشور یعنی مردم بیش از آنچه نیاز سالانه کشور است خریداری و آن را در خانه احتکار ‌کنند که موجب به وجود آمدن کمبود مصنوعی در کشور می‌شود و این یکی از اهداف اصلی دشمنان در جنگ اقتصادی است.

در جنگ اقتصادی هدف، مردم هستند و ابزار و بستر آن شبکه های اجتماعی است

* نابسامانی در بازار ارز و سکه نتیجه جنگ روانی دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران است *

سردار جلالی گفت: هجمه مردم برای تبدیل پول ملی به ارز خارجی و یا خرید سکه که موجب نابسامانی در بازار می شود از نتایج عملیات روانی دشمنان در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران است. بزرگنمایی آمریکا در افکار جامعه یکی دیگر از اهداف دشمنان در جنگ روانی است تا جایی که برخی ایستادگی در مقابل آمریکا را غیر ممکن می دانند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها در صحنه‌های مختلف و در رویارویی با آمریکا توانسته آن ها را شکست دهد به عنوان مثال در مسئله شکل گیری داعش و حمایت نظامی و مالی فراوان آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان و برخی کشورها از این گروه تروریستی، که موجب ناامنی و ویرانی عراق و سوریه شد، ایران تنها کشوری بود که در ابتدای کار به حمایت از مردم مظلوم این کشورها پرداخت و در میانه راه بود که برخی کشورهای دیگر به این جمع پیوست و دیدیم که آمریکا در این استراتژی همانند گذشته از انقلاب اسلامی شکست خورد.

وی افزود: شکست آمریکا در سوریه به این معناست که اگر ما توانستیم استراتژی آنها را در تشکیل گروه‌های تروریستی شکست دهیم در صحنه‌های دیگر هم می‌توانیم همانند گذشته استراتژی‌های آنها را با شکست روبرو کنیم. امروز کشور درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است اما برخی این جنگ تمام عیار را باور ندارند، جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی نیست یعنی در آن دشمن مشخص نیست و گلوله ای شلیک نمی شود، اما مسئله ای که همه مردم باید توجه داشته باشند این است که جنگ اقتصادی ابزار ویژه خود را دارد به عنوان مثال الگوی مصرف و تغییر آن توسط رسانه های بیگانه و عملیات روانی و روش های دشمنان در جنگ تمام‌عیار اقتصادی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تغییر الگوی مصرف یکی از روشهای دشمن در جنگ اقتصادی است زیرا از این طریق می‌تواند هزینه‌های خانواده‌ها را افزایش دهد و موجب نارضایتی در جامعه شود. در جنگ اقتصادی هدف، مردم هستند و ابزار و بستر آن شبکه های اجتماعی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره شبکه های اجتماعی گفت: شبکه های اجتماعی همانند بمب شیمیایی هستند یعنی به تجهیزات و زیرساخت ها آسیب نمی رسانند اما به مردم آسیب وارد می کنند. آمریکایی ها به دنبال ایجاد یک دو قطبی امنیت و معیشت در بین مردم هستند به همین دلیل با گسترش تحریم‌ها می‌خواهند این مسئله را گسترش دهند که اگر رفع تحریم می خواهید ، باید قدرت موشکی و همچنین نفوذ منطقه خود را محدود کنید. اما مقام معظم رهبری با بیان اینکه جنگ نخواهد شد این استراتژی را با شکست روبرو کردند ، از سوی دیگر عده‌ای با طرح این موضوع که دولت توان اداره کشور را ندارد دنبال تغییر دولت بودند اما مقام معظم رهبری فرمودند که تضعیف دولت یکی از استراتژی‌های دشمنان است و هرکسی دنبال آن برود در استراتژی دشمن بازی کرده است، به همین دلیل از دولت حمایت کامل کردند و اختیارات گسترده ای را به دولت برای مقابله با تهدیدات دادند و به همه نیرو های انقلابی و بسیجی فرمودند که از دولت حمایت کنید و اختلافات و انتقادات را کنار بگذارید و از دولت حمایت کنید.

سردار جلالی گفت: سیاست‌های اصلی در جنگ اقتصادی توسط مقام معظم رهبری به سازمان ‌ها و دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است و در این شرایط همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند. دولت نیز باید با توجه به اختیاراتی که مقام معظم رهبری به آن داده است و بر اساس برنامه توسعه شرایطی را به وجود بیاورند که کشور در مقابل جنگ اقتصادی به بازدارندگی برسد.

در جنگ اقتصادی هدف، مردم هستند و ابزار و بستر آن شبکه های اجتماعی است

* مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه مردم ایران هستند*

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که دلار تنها یک ارز مبادلاتی است و نه یک سرمایه و یا محلی برای سرمایه گذاری. این را همه ما باید به خوبی بدانیم حمایت از تولید داخلی وظیفه همه مردم ، مسئولین و دولت است؛ همه باید از کالای داخلی و تولیدکنندگان بومی حمایت کنند و نگذارند با مصرف کالاهای خارجی کمر تولید داخلی بشکند ، دولت نیز باید مانع واردات بی رویه کالای خارجی شود.دولت باید با ابزار صحیح، توزیع هوشمند اقلام ضروری زندگی مردم را انجام دهد که سیستم کوپنی یکی از این روش هاست که در زمان جنگ تحمیلی ما آن را اجرا کردیم و توانستیم به بهترین شکل اقلام ضروری مردم را بین آنها تقسیم کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مصرف کالای با کیفیت داخلی را وظیفه همه اقشار جامعه برای تداوم اشتغال در کشور دانست و گفت: بسیج یکی از اقشاری است که می‌تواند در این شرایط وظایف ویژه ای را برعهده بگیرد و به عبور کشور از این شرایط جنگ اقتصادی کمک کند زیرا مردم به بسیج اعتماد دارند و بسیج در واقع همان مردم هستند اما برای اینکه بتوانند به درستی عمل کنند باید از شناخت و بصیرت کافی برخوردار باشند.

وی افزود: آموزش ، هدایت و بصیرت افزایی مردم یکی از وظایف اصلی بسیج در شرایط فعلی اقتصادی کشور است. بسیج و بسیجیان با مفسدان اقتصادی مقابله کنند زیرا بنابر اعلام آمریکایی ها ، مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه مردم ایران هستند.

سردار جلالی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب مقاومت اقتصادی، دفاع اقتصادی و تاب آوری ملی و ایجاد هم افزایی بین قوا را استراتژی کشور برای مقابله با تهدیدات دشمن می دانند‌. وظیفه دولت در این شرایط بسیار مهم است که امیدواریم با تقویت دولت بتواند این وظایف را به خوبی انجام دهد. مردم نیز در این جنگ اقتصادی وظایف بسیاری بر عهده دارند که باید با تبعیت از مقام معظم رهبری این وظایف را به خوبی انجام دهند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر