۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۰۹۲۵
در جلسه پدافند غیرعامل بررسی شد؛
پارک های مرند برای برپایی چادر و اسکان در مواقع اضطراری، آماده شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه پدافند غیرعامل شهرستان مرند، ظهر امروز با حضور داود گرشاسبی فرماندار ویژه مرند و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.

شهردار مرند در این جلسه با اشاره به شناسایی محل های اسکان اضطراری ابراز داشت: دو محل در پارک قوناخلار با مساحت ۶ هکتار برای برپایی ۱۴۰ چادر و پارک دانشجو با مساحت ۵ هکتار برای برپایی ۴۰۰ چادر آماده شده است.

آماده سازی پارک های مرند برای اسکان اضطراری
حسین کاوه افزود: امکان برپایی بیش از هزار چادر در مواقع اضطراری در ۴ پارک شهر مرند طراحی و آماده شده است.

وی تاکید کرد: سکوهایی در این پارک ها طراحی می شود تا در مواقع اضطرار، مورد استفاده قرار بگیرد.

مکان اسکان اضطراری مرند کارشناسی شده نیست

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مرند اظهار داشت: زمینی به مساحت ۱۰ هکتار جهت اسکان اضطراری در جنب زندان مرند آماده شده که اقدامات جهت اخذ سند انجام شد.

حبیب ذوالفقاری افزود: برای آماده سازی محل این اسکان، بالغ بر ۳ میلیارد تومان پیش بینی شده که باید منتظر اعتبار سال آینده باشیم.

وی افزود: ۱۳ سوله ورزشی نیز در شهرستان شناسایی شده که دارای سرویس بهداشتی و حمام و انشعاب گاز و آب هستند، زمین های چمن موجود نیز آماده استفاده در مواقع ضروری است.

مدیر راه و شهرسازی شهرستان مرند نیز اظهار داشت: سرانه برای هر نفر در مواقع اضطراری ۴ متر است که حدود ۷ تا ۱۱ هکتار برای جمعیت شهرستان مرند مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه زمین های ملی مرند در ضلع شرقی زندان واقع شده است، افزود: مکان شناسایی شده برای اسکان مواقع اضطراری، در این محل، زیرساختی ندارد و مکان یابی نیز ایراد دارد.

شناسایی محل فرود هلی کوپتر امدادی در مرند

در ادامه صمد طاهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند با اشاره به تعیین مکان فرود هلی کوپترهای امدادی در مرند اظهار داشت: ۲ مکان جهت این کار شناسایی شده که سقف بیمارستان جدید مرند برای این کار، تایید و نهایی شده است.

وی افزود: دایره ای به قطر ۵۰ متر برای احداث محل فرود، در نظر گرفته شده که باید راه دسترسی آن با کمک شهرداری مرند، ساماندهی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر