۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۰۷۵۰
سردار جلالی در همایش تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد حمل و نقل دریایی
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: توسعه دریایی با توجه به اصول پدافند غیر عامل می تواند موجب شکوفایی بخش های عظیمی از دارایی های کشور شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در گردهمایی تخصصی پدافند غیر عامل با رویکرد حمل و نقل دریایی که صبح امروز در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد با اشاره به تهدیدات موجود دشمن در حوزه دریایی گفت: تهدیدات نظامی در زیر ساخت های دریایی تهدیدی بالقوه است بنابراین باید زیرساخت ها را متناسب با آن بسازیم.

وی در ادامه به تهدیدات دشمن در جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: در این حوزه جنگ نظامی وجود ندارد اما دشمن از ابزاری مانند پول و ارز ، تحریم و.. به عنوان سلاحی علیه ما استفاده می کند

سردار جلالی با اشاره به سوابق تحریم گفت: ما از ابتدای انقلاب با تحریم روبرو بوده ایم و مسئله ای که باید به آن توجه داشت این است که در هر حوزه ای که ما نیاز داشته باشیم دشمن آن را تحریم می کنند.

وی توجه به موضوع تحریم را بسیار مهم دانست و گفت: جنگ اقتصادی یک جنگ تمام عیار است که باید به آن توجه داشت و برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده بود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور جنگ دیگری را که متوجه کشور است جنگ سایبری دانست و افزود: دشمنان از طریق سایبر می توانند زیر ساخت های کشور را هدف قرار داده و کارکرد آنها را به مخاطره اندازند. پس ایمنی سازی گام اول در مقابله با تهدید است مسئله دوم کاهش آسیب پذیری زیر ساخت ها و انتقال مراکز حساس به بیرون موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

وی ادامه داد: وجود برخی مراکز حساس در بنادر  مانند ماهشهر و دیگر بنادر آسیب پذیری را برای ما به وجود آورده است.  موضوعی که باید به آن توجه داشت وجود مراکز حساس و خطرناک در کنار هم است که این امر تهدیداتی را در پی دارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور کنترل از راه دور در سیستم های هوشمند و سایبری را موضوع قابل توجه در پدافند غیر عامل دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که در سیستم های هوشمند و سایبری امکان نفوذ دشمن و کنترل از راه دور و آسیب به زیر ساخت های وجود دارد.

وی ادامه داد: توسعه دریایی می تواند بخش های عظیمی از دارایی های کشور را شکوفا کند اما توجه به زیر ساخت ها و حفاظت از زیر ساخت و البته حفظ کارکرد آنها امر بسیار مهم است که باید به آن توجه ویژه داشت زیرا بیش از ۹۰ درصد نیاز های کشور از طریق حمل و نقل دریایی تامین می شود.

سردار جلالی با اشاره به مسائل پیش آماده در حوزه حمل و نقل و کامیون داران گفت: باید تدابیری پیش بینی شود که چرخه حمل و نقل کالا و خدمات کشور در شرایط سخت و بحرانی با مشکل روبرو نشود. از سوی دیگر باید به کارکرد متقابل و وابستگی کارکردی زیر ساخت ها توجه ویژه داشت و راهکار هایی را برای کاهش آسیب پذیری پیش بینی و بکار گرفته شود.

وی با اشاره به آغاز دور جدید تحریم های آمریکا اظهارداشت: تحریم ها می تواند محدودیت های را برای کشور ایجاد کند پس ایجاد و گسترش ساختار برای دور زدن تحریم و مقابله با تهدیدات دشمن امری ضروری است. از سویی دیگر  باید برای همه زیر ساخت ها طرح پاسخ به تهدید داشته باشیم و با آموزش مناسب و برگزاری رزمایش های متعدد آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدات دشمن را به دست آوریم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور تجهیز زیر ساخت های موجود به اصول پدافند غیر عامل و کاهش آسیب پذیری و پیش بینی تهدیدات را امر ضروری دانست و گفت: در همه زیر ساخت ها باید اصول ایمنی و بازدارندگی را مد نظر قرار داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر