۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۰۶۸۵
سردار جلالی در دیدار با آیت الله نوری همدانی:
رییس سازمان پدافند غیرعامل با تأکید بر اینکه مقابله با تهدیدات باید هوشمندانه و فناورانه شکل بگیرد، افزود: باید رویکرد علمی در تهدیدات نوین مدنظر قرار گیرد، برنامه پیشرفت کشور و فناوری‌هایی که وارد می‌شود بخشی منشأ خیر بوده و بخشی نیز تهدید برای کشور هستند.

به گزارش پایداری ملی،  سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با آیت‌ الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به دیدار مسئولان پدافند غیرعامل کشور با مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اهمیت موضوع پدافند غیر عاملاظهار داشت: تهدیدات در دهه اخیر تغییر کرده و با ابزاری که مردم از آن استفاده می کنند تلفیق شده است، پس باید با علم و فناوری به مقابله با تهدیدات رفت.

وی با تأکید بر اینکه مقابله با این تهدیدات باید هوشمندانه و فناورانه شکل بگیرد، افزود: باید رویکرد علمی در این نوع تهدیدات مدنظر قرار گیرد، برنامه پیشرفت کشور و فناوری‌هایی که وارد می‌شود بخشی منشأ خیر بوده و بخشی نیز تهدید برای کشور هستند.

سردار جلالی با اشاره به مزایای فناوری گفت: باید مراقب باشیم که این فناوری‌ها تهدید برای کشور نباشند، برای نمونه، ضمن اینکه در رابطه با موضوع شهر هوشمند و خانه هوشمند از هوشمندی به نحو بهتری می‌توان استفاده کرد می‌توانند تهدیدی برای کشور باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر داشتن نگاهی هوشمندانه در استفاده از فناوری‌های روز تصریح کرد: استفاده از فرصت‌های فناورانه و مراقبت از تهدیدات کشور دو مؤلفه‌ای هستند که باید مدنظر قرار گیرد. این تهدیدات به‌شدت متغیر هستند، باید هم رویکرد علمی برای تهدیدات و هم دقت هوشمندانه در این رابطه داشته باشیم چرا که این حوزه به فضای سایبری به‌شدت وابسته است طبیعتاً تأثیراتی که این فناوری بر روی تهدیدات می‌گذارد بسیار مهم بوده و باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: توسعه فناوری درست شدن یک دولت درون یک دولت دیگر است و دولتی که شکل می‌گیرد فرمان‌بر نیست، همچنین به دلیل جبر تاریخی باید از این فناوری‌ها استفاده کنیم و رویکردی جز استفاده نداریم، بنابراین باید چارچوبی که شکل‌گرفته را با رعایت مؤلفه‌هایی مدنظر قرار دهیم.

سردار جلالی در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری یک الگوی معماری ایرانی اسلامی تأکید دارند که لازم است در این زمینه از فناوری‌ها استفاده کنیم، در مرحله دوم به‌عنوان فرصت این فناوری‌ها را به کار ببریم و در مرحله بعدی در این فضا سلطه‌پذیر نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر