۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۳۹۹۹۶
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به کارشکنی مافیای وزارت نفت در عرضه نفت در بازار بورس ابراز نگرانی کرد و خواستار ورود زنگنه به اجرای این ساز و کار قانونی شد.

به گزارش پایداری ملی از خبرگزاری مهر، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به کارشکنی مافیای وزارت نفت در عرضه نفت در بازار بورس ابراز نگرانی کرد و خواستار ورود زنگنه به اجرای این ساز و کار قانونی شد.

محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به مصوبه دو هفته قبل شورای هماهنگی اقتصادی قوا مبنی بر راه اندازی بورس نفت، گفت: ایجاد بورس نفت راهکاری برای دور زدن تحریم‌هاست، بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است که نفت ایران را بفروشد و دلار حاصل از آن را از هرجای دنیا به کشور بازگرداند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امر راهکاری برای دور زدن تحریم هاست و از بوجود آمدن افرادی مانند بابک زنجانی‌ها درایام تحریم جلوگیری می‌کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: حدود ۱۰ سال پیش نیز چنین راهکاری مطرح شد و با حضور و کمک وزرای نفت و اقتصاد وقت آقایان حسینی و میرکاظمی بورس نفت راه اندازی شد.

پور ابراهیمی افزود: مافیایی در بدنه وزارت نفت وجود دارد که مخالف این طرح است و در همان زمان مانع اجرای این طرح شد؛ این مافیا قیمت نفت در بورس را تاحدی بالا برد که عملا بخش خصوصی برای خرید نفت ورود نکرد و این طرح اجرایی نشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس اظهار داشت: در حال حاضر هم نگران هستیم که مجددا آن مافیا فعال شود و قیمت نفت را به نحوی در بورس نفت تعیین کند که باز هم مانع از ورود بخش خصوصی شود.

پور ابراهیمی تصریح کرد: از وزرات نفت می‌خواهیم که شخص آقای زنگنه به این مساله ورود کند و بورس نفت را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با بازار سرمایه هم صحبت کردیم که به گونه‌ای فعالیت کنند که ساز و کار خرید و فرش نفت ما برای دشمنان روشن نشود. با ورود بخش خصوصی به خرید و فروش نفت دیگر دشمنان نمی‌تواند نفت ما را تحریم کنند؛ در صورت اجرای این طرح ظرف هفته‌های آینده ان‌شاالله خبر‌های خوشی را خواهیم شنید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر