۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۳۹۸۵۵
ناصریان در نشست مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری های سراسر کشور:
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور از پیگیری تعریف پست معاونت سازمان پدافند غیرعامل استانداری ها خبر داد.
به گزارش پایداری ملی،جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در نشست مدیران کل پدافند غیرعامل استانداری های سراسر کشور که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، گفت: از سال ۹۱ که طرح اداره پدافند غیرعامل استانداری ها در سازمان برنامه و بودجه ساختاری تعریف شد، با توجه به بروز مشکلاتی، ساختار دو سطح این حوزه، در یک سطح ابلاغ شد به همین دلیل با مشکل پست معاونت در این حوزه مواجه هستیم.

وی درخصوص آمار نیروهای این حوزه خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵۰ پست سازمانی برای همکاران این حوزه ابلاغ شده است.

ناصریان افزود: تعداد پست های سرپرستی و مدیریتی بالاست و آمار کارشناس بسیار کم است. تعداد کارشناسان با توجه به سطح مدیریتی وزارت کشور یلی خوب نیست اما در حال تلاش برای حل این مشکل هستیم.

وی با اشاره به ضعف های ساختاری گفت: باید از ظرفیتهای موجود استفاده کنیم و یکی از روسای ادارات را به عنوان معاون این حوزه تعریف خواهیم کرد. در حال بررسی ساختار هستیم که بتوانیم براساس شرایط، ساختار را اصلاح کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع با بیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل حمایت و پیگیری در حوزه موضوعات زیرساختی کشور است، گفت: در این جا نیاز است نیروی انسانی متناسب تربیت شود. یکی از ضعفهای این حوزه جانشین پروری است که در ساختار اداری و نیروی انسانی این کار را نکرده ایم.

ناصریان ادامه داد: جانشین پروری و تربیت نیروی های جدید از مباحث مهم و مورد توجه وزارت کشور است. ۲۶هزار نفر در مجموع استانداری ها و وزارت کشور شاغل هستندکه نسبت شاغلین به پستها بسیار زیاد است این درحالی است که باید ۲۰ تا ۲۵ درصد پستهای سازمان خالی باشد.

ناصریان با تاکید بر اینکه ما به دنبال نیروهایی هستیم که ماندگاری بالا داشته باشند، افزود: این موضوع دو دلیل دارد. اولا نیرو به اندازه کافی در استانداری ها داریم و به خوبی نتوانستیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و ضعف در ساماندهی نیرو داشتیم. بایستی نیروهای کیفی را جذب کنیم و آموزش لازم را به آنها بدهیم چراکه این نیروها ماندگاری بیشتری دارند.

ثانیا جانشین پروری است خود وزارت کشوری ها ستاد را اداره کنند و در استانداری هم همینطور. این نیروها ماندگارترند و نیروهای موجود نیز به کار گرفته می شوند، با آموزش لازم آنها وارد جریان کار می شوند.

وی افزود: همچنین باید به سمت کیفی کردن آموزشها برویم و بر آموزش نیروها نظارت کنیم تا بهره وری نیروها را بالا ببریم.

ناصریان خاطرنشان کرد: شاید در مواردی نیاز به استفاده از ظرفیتهای سایر سازمان ها باشدچراکه آموزش و یا یافتن جانشین زمان می برد. اما این موارد حداقلی باشد و البته بر اساس توجه به تخصص و با تحصیلات مرتبط.

ناصریان افزود: یکی از مشکلات کمبود اعتبارات است. درآمد استانداری ها کاهش یافته است تلاش ما این است که به درستی از منابع خود استفاده مدیریت کنیم که دچار کمبود نشویم. در این حوزه نیز باید در اعتبارات جاری و تملکی برنامه ریزی و هدف گذاری شود.

ناصریان در این نشست قول پیگیری تعریف پست سازمانی معاون پدافند غیرعامل را نیز داد و همچنین تاکید کرد نامه تامین نیروی انسانی این حوزه طی روزهای آتی به استانداران ابلاغ می شود.

وی افزود: یکی از ضعفهای موجود در استانداری ها بحث تفکیک سامانه های استانداریها است که کارگروهایی تعیین شده است و در خواست داریم مدیران پدافند غیرعامل استانداری ها در این موضوع فعال شوند تا به نتیجه مطلوب برسیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر