۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۳۹۵۸۴
کارگاه آموزشی با موضوع مبانی پدافند غیرعامل با حضور خانم قنبریان مدیرکل استاندارد و سایر کارکنان در محل سالن جلسات آن اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،در ابتدای کارگاه، رشیدی؛ مدرس حوزۀ پدافند به بیان مفاهیم، اهمیت، اهداف، اصول و مبانی پدافند غیرعامل و همچنین الزامات پدافند غیرعامل پرداخت و گفت:پدافند غیرعامل با مدیریت بحران تفاوت دارد.

وی افزود: پدافند عامل، رویارویی مستقیم با دشمن به منظور دفع حمله و مخصوص نظامیان است اما پدافند غیرعامل، اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

رشیدی مهمترین محور پدافند غیرعامل را آموزش و اطلاع‌رسانی دانست و بر توجه جدی به مقوله آمادگی و پیشگیری و کاهش آسیب تأکید و اظهار داشت: پدافند غیرعامل در صورت اجرا در سازمان، باعث بیمه شدن سازمان از هرگونه حادثه و بحران خواهد شد.

وی در پایان توجه عمده پدافند غیرعامل را به زیرساخت‌ها، عملکردها و آمادگی جامعه و مراکز ثقل دانست و تصریح کرد: باید مقولۀ کاهش خسارت در اماکن و تأسیسات به عنوان یک راهکار جدی مدنظر قرار گیرد و با این روش تهدید دشمن را به حداقل رساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر