۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۸۴۰۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان:
دکتر ناجی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در مواجهه و رویارویی با تهدیدات گفت: پدافند غیرعامل باید متناسب با شرایط و تهدیدات، اهرم‌های لازم برای مقابله با آن را پیش‌بینی کند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دکتر ناجی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در مواجهه و رویارویی با تهدیدات گفت: پدافند غیرعامل باید متناسب با شرایط و تهدیدات، اهرم‌های لازم برای مقابله با آن را پیش‌بینی کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در این جلسه نسبت به برخی تهدیدات کلامی که می‌تواند زمینه‌ساز برخی بهره‌برداری‌ها و سوءاستفاده‌ها قرار گیرد هشدار داد و گفت: در این شرایط خاص برخی موضوعات می‌تواند به دستاویزی برای بهره‌برداری دشمنان تبدیل شود لذا تعامل بین دستگاه‌ها در این‌گونه شرایط نیازمند توجه و ظرافت بیشتری است.

پدافند غیرعامل باید متناسب با شرایط و تهدیدات، اهرم‌های لازم برای مقابله با آن را پیش‌بینی کند.

دکتر سعید ناجی با اشاره به هویت و ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: ماهیت و ویژگی‌های انقلاب اسلامی و همچنین موقعیت حساس جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای است که دشمنان زیادی دارد و لذا باید همواره آمادگی لازم را برای مواجهه با تهدیدات این دشمنان در بخش‌های مختلف داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه دشمنان امروز به‌دنبال ایجاد نا امنی در بخش‌های مختلف هستند گفت: آنها به‌دنبال این هستند که با دامن‌زدن به برخی نارضایتی‌ها، تهدیدات را به بخش‌های مختلف تسریع دهند لذا باید مراقبت شود تا زمینه برای بهره‌برداری دشمن فراهم نشود.

وی با بیان اینکه تهدیدات مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل می‌تواند با تهدیدات اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی گره بخورد اضافه کرد: پدافند غیرعامل باید متناسب با شرایط حاکم بر بخش‌های مختلف، ضمن توجه همزمان به حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به موازات ماموریت‌های ذاتی خود، برای رویارویی با تهدیدات احتمالی این بخش‌ها نیز برنامه‌ریزی داشته باشد.

دکتر ناجی با بیان اینکه پیوند بین این تهدیدات می‌تواند خطرات احتمالی را دوچندان کند افزود: مسوولان باید از برخی تهدیدات کلامی که ممکن است در نتیجه عدم هماهنگی‌ها بروز کند، مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه این ناهماهنگی‌ها به‌صورت ویژه مورد رصد قرار می‌گیرد گفت: امروز هر موضوعی می‌تواند به یک دستاویز برای بهره‌برداری دشمنان تبدیل شود لذا در این شرایط باید هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها با ظرافت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه تمرکز دشمن امروز بر جنگ اقتصادی است گفت: با وجود اینکه تمرکز‌ها بیشتر بر اقتصاد و معیشت است اما جبهه رویارویی‌ها و سوءاستفاده‌ها می‌تواند به دیگر حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و از جمله مواردی همچون سلامت و آب شرب و...نیز تسری یابد لذا باید همزمان به همه این بخش‌ها نظر داشته و مراقبت کنیم.

معاون استاندار سمنان مراقبت از آسایش و آرامش مردم را وظیفه و رسالت ذاتی مسوولان ارزیابی و تصریح کرد: در برخی ابعاد، گاه نمی‌توان بین مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک خط کشید لذا در مقابله با تهدیدات نیازمند یک نگرش و نگاه جامع‌نگر هستیم و باید همزمان به همه جنبه‌های مسائل توجه کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر