۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۳۸۲۹
آمریکن تینکر:
آمریکن تینکر تصریح کرد: وقتی که مذهبیون به انجام آنچه امر خداست – نظیر نابودی شیطان بزرگ – متعهد شوند، به این راحتی از پای نمی‌نشینند، حتی اگر متحمل تحریم‌های سخت اقتصادی شوند.

پایگاه تحلیلی «آمریکن تینکر» یادداشتی را تحت عنوان «ایران: امید بزرگ میانه‌روی؟» منتشر کرده است و در ضمن آن، به انتقاد از نگاه ایالات متحده به میانه‌روی در ایران پرداخته است.

در این یادداشت، از کسانی در دستگاه حاکمه آمریکا که چپ‌گرا بوده و معتقد به اقدامات تند علیه جمهوری اسلامی ایران نیستند، انتقاد شده است و همچنین ادعا شده که «جان برنان»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا حتی به‌دنبال آن است که در گروهی همچون حزب‌الله لبنان نیز افراد میانه‌روی برای تعامل بیاید.

در این یادداشت به صراحت عنوان شده است که این چپ‌گرایان یا همان امیدواران به تغییر سیاست‌های بنیادین ایران توسط طیف موسوم به میانه‌رو، از قدرت رام‌نشدنی دشمنی‌های تحریک شده به‌واسطه مذهب، آگاهی ندارند.

بر اساس این گزارش، وقتی که مذهبیون به انجام آنچه امر خداست – نظیر نابودی شیطان بزرگ – متعهد شوند، به این راحتی از پای نمی‌نشینند، حتی اگر متحمل تحریم‌های سخت اقتصادی شوند.

نویسنده این گزارش که «ابه کاتزمن» نام دارد، همچنین در خصوص رئیس‌جمهور منتخب ایران، دکتر حسن روحانی نیز نوشته است: رئیس‌جمهور منتخب ایران یک روحانی مورد تایید رهبر این کشور است و به ریاست‌جمهوری یک نظام مذهبی برتری‌جو انتخاب شده است.

نویسنده تصریح کرده است، اگر چه برای افراد سکولار ممکن است که اعتقادات مذهبی اعتقاداتی ضمنی به‌نظر برسند و لبخند او و تسلطش به زبان انگلیسی باعث شوند میانه‌رو به‌نظر برسد اما «تعهد مذهبی» وی به آسیب زدن به اسرائیل و غرب چنین نخواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر