۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۳۸۲۳۷
آغاز بازی جدید غرب با تهران؛
پس از آنکه وزیر امور خارجه فرانسه از لزوم مذاکره با ایران در موضوعات جدید خبر داد، یک رسانه غربی با خبرسازی در این رابطه پروژه جدید غیر علیه تهران را تکمیل کرد.

به گزارش پایداری ملی، در حالیکه بروکسل در نشان دادن حسن نیت و پایبندی خود به برجام هنوز اقدام شایسته ای انجام نداده، اتحادیه اروپا با رهبری فرانسه نقشه ای جدید را علیه ایران آغاز کرده و رسانه های غربی نیز این نقشه شوم را تکمیل می کنند.

در همین رابطه روز گذشته «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت ایران نمی‌تواند از مذاکره بر سر نگرانی‌هایی مانند آینده توافق هسته‌ای، برنامه موشکی بالستیک خود و همچنین نقشش در ثبات خاورمیانه اجتناب کند.

امروز جمعه نیز رویترز در خبری مدعی شده که ایران در حال انتقال موشک های بالستیک به عراق و تسلیح گروه های شیعه عراقی است.

کنارهم قرار دادن این خبر و اظهارات روز گذسته لودریان نشان می دهد که غرب نقشه ای جدید را علیه ایران به اجرا گذاشته است.

لودریان در حاشیه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در وین گفته بود: «ایران می‌بایست به اصول بنیانی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را رعایت کند و البته به نظرم این کار را تاکنون انجام داده است.»

وزیر خارجه فرانسه در حالی لزوم مذاکرات جدید با ایران را مطرح می کند که اروپا در قبال خروج شرکت های این قاره ازتوافق با ایران به دلیل تهدید آمریکا، هنوز اقدام شایسته ای را انجام نداده است. 

وی در ادامه مدعی شد: ایران نمی‌تواند از مذاکره بر سر سه مساله مهم که مایه نگرانی ما هستند، اجتناب کند.»

ژان ایو لودریان این سه مساله را تعهدات هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵، برنامه موشکی ایران و اشاعه این موشک‌ها از جانب ایران، و همچنین نقش جمهوری اسلامی در ایجاد ثبات در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.

وزیر خارجه فرانسه تصریح کرد: «ما می‌بایست در خصوص این سه مساله گفتگو کنیم و ایران باید از این موضع آگاه شود و این پیامی است که من از وین برای آنها می‌فرستم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر