۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۳۸۱۲۲
براساس مصوبه قرارگاه سایبری استان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان با همکاری مرکز آپای استان وهماهنگی با اداره کل پدافند غیر عامل استانداری، کارگاه آموزشی تخصصی بررسی حملات فضای مجازی سال جاری و معرفی سرویسهای مرکز ماهر را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی،براساس مصوبه قرارگاه سایبری استان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان با همکاری مرکز آپای استان وهماهنگی با اداره کل پدافند غیر عامل استانداری ، کارگاه آموزشی تخصصی بررسی حملات فضای مجازی سال جاری و معرفی سرویسهای مرکز ماهر را برگزار کردند.

در این کارگاه یک روزه که با حضور مدیران IT و کارشناسان امنیت اطلاعات دستگاههای اجرایی استان برگزار گردید، رئیس پلیس فتای استان، رئیس مرکز آپا، اداره کل پدافند غیر عامل استانداری و جمعی از اساتید دانشگاه و صاحبنظران حوزه امنیت اطلاعات شرکت کردند.

در این نشست ، فردین سعیدی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، با تأکید بر اهمیت نقش امنیت اطلاعات و فضای سایبری در تداوم خدمت رسانی به آحاد جامعه افزودند: دیتای بانکهای اطلاعاتی دستگاههای اجرایی، امانت مردم است و در حفاظت از این دیتاها باید کوشید.

سعیدی، در ادامه سخنان خود گفت: هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء علی رغم مزیتهای بسیاری که بوجود آورده اند، بستر بسیاری از حملات سایبری را نیز فراهم کرده اند که باید با آگاهی رسانی به کاربران، کارشناسان و مدیران IT در حوزه بهداشت سایبری و نیز بومی سازی محصولات فناوری اطلاعات، با این تهدیدات مقابله کرد و سامانه تعاملی مرکز ماهر، می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفاد کند.

در ادامه برنامه این کارگاه، پنل های تخصصی حملات اخیر فضای سایبری و آشنایی با سامانه تعاملی مرکز ماهر با حضور متخصصین مرکز آپا برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر