به نقل از بوستون گلوب، فیس بوک هدف از این کار را حفاظت از آگهی دهندگان در برابر محتوای نامناسبی دانسته که ممکن است به شهرت و حسن اعتبار آنها لطمه بزند.
پیش از این بسیاری از شرکت های بزرگ تجاری فیس بوک را تهدید کرده بودند که اگر از نمایش تبلیغات آنها در کنار محتوای نامناسب تولید شده توسط برخی کاربران جلوگیری نکند، چاره ای نخواهند داشت جز اینکه انتشار آگهی در این سایت را متوقف کنند.
بعد از آنکه برخی شرکت های تجاری عملا این کار را انجام دادند، فیس بوک مجبور به تغیییر در سیاست های تبلیغاتی خود شد.
فیس بوک می گوید برای اعمال دقیق سیاست های تبلیغاتی خود از هزاران کارمندش در نقاط مختلف جهان کمک خواهد گرفت. حمله به فیس بوک در این زمینه وقتی تشدید شد که تبلیغات یک گروه مدافع حقوق زنان در صفحاتی به نمایش درآمد که در آنها از اعمال خشونت بر علیه زنان دفاع شده بود.
این گروه نیز با ارسال بیش از 5 هزار ایمیل برای فیس بوک این سایت را مجبور به تغییر سیاست های خود کرد.