۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۳۶۸۷۴
رئیس اتحادیه مرغداران ایلام گفت: قطعی‌های هر روزه برق موجب استرس و تنش گرما در بدن طیور مرغداری‌ها شده و به تدریج این تنش گرما کاهش اشتها و بیماری را در بدن مرغ‌ها ایجاد می‌کند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،عزیز قیصوری افزود، گاهی نیز قطعی برق مرگ آنی و لحظه‌ای مرغ را در پی دارد و به علت گرمای محیط در همان لحظه از بین می‌روند.

وی یادآور شد: هرچند مرغداری‌ها به ژنراتور‌های برق اضطراری مجهز هستند، اما اگر چند دقیقه برای این ژنراتور‌ها ایراد و اشکال بروز کند و یا به هر عنوان در سریع‌ترین زمان ممکن روشن نشوند حجم بالایی از طیور این واحد‌ها به علت کمبود اکسیژن و اختلال در تهویه هوا تلف می‌شوند.

رئیس اتحادیه مرغداران ایلام تاکید کرد: همچنین سرویس کردن مداوم این دستگاه‌ها برای جلوگیری از آسیب دیدگی‌های احتمالی هزینه‌های زیادی را به مرغداران تحمیل می‌کند.
قیصوری اضافه کرد: بیشتر مواقع در اوج زمان کار در حوالی ظهر برق این واحد‌های تولیدی به مدت ۲ ساعت یا یک ساعت و نیم قطع می‌شود و این امر باعث بیکاری کارگران و پایین امدن راندمان تولید واحد‌های صنعتی و تولیدی می‌شود.
وی گفت: کارگران و نیرو‌ها نیز بعد از اتصال مجدد برق زمان زیادی را (با توجه به پایان فعالیت روزانه مرغداری‌ها در ساعات عصر) در مرغداری‌ها نمی‌مانند و این موضوع سطح تولید را کاهش می‌دهد.
قیصوری از مسئولان شرکت برق استان ایلام خواست در صورت امکان واحد‌های صنعتی و تولیدی را از قطعی مکرر برق معاف کنند تا حوزه صنعت آسیب نبیند.
وی همچین پیشنهاد کرد درصورت عدم امکان قطعی برق واحد‌های صنعتیف مسئولان شرکت برق با فعالان این حوزه برای انتخاب زمان مناسب قطعی برق مشورت و رایزنی کنند تا هم صنایع متضرر نشوند و هم از حجم فشار برق شبکه نیز کاسته شود.
به گزارش ایرنا، برق نقاط مختلف استان ایلام از اوایل تیرماه سال جاری با هدف کاهش فشار بار شبکه به صورت متناوب هر روز به مدت یک و نیم الی ۲ ساعت قطع می‌شود که این مساله اعتراض بسیاری از صنوف به ویژه تولیدگران و صنایع را در پی داشته است.
استان ایلام دارای ۴۰۰ واحد مرغداری است.
شبکه توزیع برق استان ایلام دارای بیش از ۲۰۰ هزار مشترک است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر