۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۳۶۳۶۸
اولین نشست کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی و آموزشی استان آذربایجان شرقی در سال 97 با محوریت آموزش و فرهنگ سازی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و سایر اعضای این کارگروه در محل سالن جلسات این اداره تشکیل شد.

به گزارش پایداری ملی، دکتر پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش در این نشست ضمن تبریک انتصاب شایسته آقای کریمی به عنوان مدیر کل پدافند غیرعامل و سوابق و تجربیات ایشان، و باقدردانی ازحضوراعضاءکارگروه در جلسه،اظهار داشتند: لازمه انجام کارهای مهم برنامه ریزی است.ایشان افزودند : در مورد بحران ها در دنیا یک نگاه علمی است، نگاه پیش بینی، پیشگیری و کنترل است. در نگاه استراتژیک معنا و مفهوم برنامه ریزی این است که به استقبال مشکلات برویم و قبل از این که بحران ایجاد شود نسبت به آن برنامه ریزی نماییم و دولت ها و ملت ها و سازمان هایی می توانند موفق شوند که برنامه ریزی استراتژیک داشته باشند. در برنامه ریزی استراتژیک نگاه از بیرون به درون است. وی ضمن اعلام آمادگی و نقش آفرینی آموزش و پرورش در حوزه پدافند غیرعامل به برگزاری مداوم نشست های کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی تاکید کرد.

اولین نشست کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی و آموزشی استان آذربایجان شرقی  در سال 97 با محوریت آموزش و فرهنگ سازی  برگزار شد


در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل استان با اشاره به وظایف سنگین کارگروه های یازده گانه و قرارگاه های پدافند غیرعامل به بیانات مقام معظم رهبری در مورد نقش و اهمیت پدافند غیرعامل اشاره نموده و افزودند: جهت اجرا و پیاده سازی این منویات به اجماع و اراده جمعی تمامی دست اندران، سیاست گذاران و دستگاه ها نیاز است تا به مرحله مهم الگو سازی فرهنگی و آموزش و آگاهی بخشی نائل شویم و مسائل و مشکلات بعدی ما به حداقل برسد. ایشان در ادامه به ضرورت مصون سازی کشور و راههای آن اشاره کرده و از دانش آموزان بعنوان سفیران پدافند غیرعامل در خانواده ها نام بردند.

مهندس کریمی در این نشست با اشاره به تغییر جنگ فیزیکی به جنگ فرهنگی، اظهار داشتند با پیشرفت تکنولوژی، نوع تهدیدات نیز تغییر می یابدکه باید بصورت تخصصی مباحث پدافند غیرعامل در کارگروه های تخصصی دنبال شود .

اولین نشست کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی و آموزشی استان آذربایجان شرقی  در سال 97 با محوریت آموزش و فرهنگ سازی  برگزار شد

وی به ماموریت و مسئولیت سنگین کارگروه فرهنگی اجتماعی اشاره کرد و گفت: استفاده از تمام ظرفیت های دستگاههای اجرایی یک ضرورت بوده و باید با برگزاری نمایشگاهها، کارگاهها، همایش ها، مسابقات علمی و فرهنگی، تولید محتوا (بروشور، سی دی و ...)، انجام تحقیقات و پژوهشهای لازم به امر آموزش و الگو سازی فرهنگی بیشتر اهمیت بدهیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل در ادامه سخنان خود، ضمن ضرورت تخصیص یک درصد اعتبارات پژوهشی دستگاههای اجرایی بااولویت طرح های پدافند غیرعامل اظهار داشت: به منظور افزایش نشاط اجتماعی در جامعه باید گامهای موثری برداریم وضمن غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، آنان را با مهارت نه گفتن که ریشه اغلب آسیب پذیری های آنان می باشد آشنا کنیم .

در ادامه اين جلسه سایر اعضاي كارگروه در خصوص چگونگي آموزش و فرهنگ سازي در بین عموم مردم و خصوصا در مدارس ، دانشگاه ها و ادارات و... به بحث و تبادل نظر با يكديگر پرداختند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر