۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۳۶۱۱
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته از کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا خواست تا مانع صدور بیانیه از سوی این اتحادیه در محکومیت شهرک‌سازی شود. به ویژه اینکه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هم برای به جریان انداختن مذاکرات صلح به منطقه سفر کرده است.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با انتقاد از مواضع این اتحادیه در قبال فلسطین هشدار داد: صدور بیانیه اتحادیه اروپا علیه شهرک‌سازی‌ها به مذاکرات صلح آسیب می‌رساند.
 
روزنامه عبری زبان "هاآرتص" به نقل از یک کارمند عالی رتبه دولت رژیم صهیونیستی نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته از کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا خواست تا مانع صدور بیانیه از سوی این اتحادیه در محکومیت شهرک‌سازی شود. به ویژه اینکه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هم برای به جریان انداختن مذاکرات صلح به منطقه سفر کرده است.
 
به نوشته روزنامه هاآرتص، رژیم صهیونیستی به تازگی پیش‌نویس‌هایی از بیانیه‌ اتحادیه اروپا در رابطه با شهرک سازی‌ها به دست آورده که قرار است وزرای خارجه این اتحادیه آنرا تصویب کنند.
 
اتحادیه اروپا در این بیانیه ساخت واحدهای مسکونی جدید در شهرک‌های اسرائیلی را محکوم کرده و خواستار مشخص شدن کالاهای ساخت شهرک‌های صهیونیست نشین شده است که به اروپا صادر می‌شود.
 
در این بیانیه اتحادیه اروپا از محدودیت‌های اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های ساکن مناطق "ج" واقع در کرانه باختری انتقاد کرده و راه تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی بر اساس مرزهای سال 1967 میلادی را حل عادلانه مساله فلسطین دانسته است.
 
بر اساس گفته‌های این مقام دولت اسرائیل، نتانیاهو به کاترین اشتون گفت: محتوای این بیانیه مناسب نیست و انتشار آن جز اینکه ضرر به بار خواهد آورد، هیچ کمکی به حل اختلافات نخواهد کرد. منتشر شدن این بیانیه فلسطینی‌ها را به عدم بازگشت پای میز مذاکره تشویق می‌کند.
 
بنیامین نتانیاهو در بخش دیگری از سخنان خود با تلاش برای توجیه کردن عدم حل اختلافات با فلسطینی‌ها و انداختن توپ به زمین آنها گفت: فلسطینی‌ها به کرانه باختری بسنده نمی‌کنند و شهرهای اسدود، بئرالسبع و یافا را نیز می‌خواهند.
 
بنیامین نتانیاهو پیشتر با سرپوش گذاشتن بر رویکردهای خصمانه خود در قبال فلسطینیان عنوان کرده بود: برای برقراری صلح باید چه الان و چه در آینده نیرومند باشیم. سازش دوامی نخواهد داشت من نه الان و نه هیچ وقت دیگر این کار را نخواهم کرد چرا که محقق شدن سازش بسته به این است که فلسطینی‌ها اسرائیل را به عنوان "یک کشور یهودی" بپذیرند.
 
نتانیاهو از انجام مذاکرات صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین شانه خالی می‌کند و کابینه‌اش نیز از این موضوع گله‌مند است.
 
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در عین حال گفت: از جان کری حمایت می‌کنیم زیرا می‌خواهیم تلاش‌های او مثمر ثمر باشد.
 
این گفته‌ها در حالی است که بر اساس یک نظرسنجی از شبکه 10 تلویزیون رسمی اسرائیل که دیروز پخش شد، دو سوم اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند که نتانیاهو برای انتخابات آینده نامزد نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر