۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۶۰۸۲
جانشین شهردار تهران در شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران با اشاره به اهمیت سامانه هشدار سریع زلزله در اعلام هشدار به سازمان های تخصصی قبل از رسیدن امواج مخرب افزود: رصد فعالیت گسل های اصلی شهر تهران به حداقل 50 دستگاه شتاب نگار نیاز دارد اما در حال حاضر تنها 4 دستگاه بر روی بخشی از گسل مشاء تامین و نصب شده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، احمد صادقی روز چهارشنبه در جریان بازدید شهرداران مناطق 8 و 22 از مرکز مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهمیت سامانه هشدار سریع زلزله در اعلام هشدار به سازمان های تخصصی قبل از رسیدن امواج مخرب افزود: رصد فعالیت گسل های اصلی شهر تهران به حداقل 50 دستگاه شتاب نگار نیاز دارد اما در حال حاضر تنها 4 دستگاه بر روی بخشی از گسل مشاء تامین و نصب شده است.
وی اظهار داشت: دوره آموزش سامانه فرماندهی حادثه (آی سی اس) و ارزیابی آسیب پذیری بافت شهری ویژه شهرداران و مدیران ارشد مناطق 22 گانه با هدف ارتقای آمادگی مدیریت شهری در رویارویی با حوادث و سوانح و تقویت ساختار ستادهای مدیریت بحران برگزار می شود.
جانشین شهردار تهران در شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران تصریح کرد: با توجه به ایجاد ستادهای مدیریت بحران در مناطق 22 گانه به ریاست شهردار مناطق و شکل گیری ساختار سامانه فرماندهی حادثه و پیش بینی سهم و نقش مدیران ارشد در این سامانه، برگزاری دوره آموزشی با هدف آشنایی مدیران شهری با مفاهیم مدیریت بحران و لزوم ایفای نقش در چرخه مدیریت بحران شامل آمادگی ، مقابله و پیشگیری و کاهش خطرپذیری و بازسازی و بازتوانی ضروری است.
وی ادامه داد: پس از برگزاری موفقیت آمیز دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه شهرداران نواحی در سال گذشته ، دومین دوره این آموزش تخصصی ویژه شهرداران، معاونان و مدیران ارشد مناطق که از جایگاه تعریف شده در سامانه فرماندهی حادثه برخوردارند از اواخر تیرماه در محل این سازمان برگزار می شود.
صادقی خاطرنشان کرد: این دوره به صورت کارگاهی و یک روزه برگزار می شود و در هر دوره مدیران یک تا دو منطقه شهرداری حضور خواهند یافت و انتظار می رود با آموزش های ارائه شده دیدگاه و نگاه مدیران شهری نسبت به ضرورت کاهش مخاطرات و مدیریت حوادث و سوانح متحول و دگرگون شود.
همچنین سید احمد صفوی شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 20 نیز در سخنانی برخورداری مدیریت شهری پایتخت از ردیف های مستقل بودجه ملی و نیز بودجه سالانه شهرداری را ضروری خواند و هزینه در این حوزه را نوعی سرمایه گذاری برای حیات شهر دانست.
وی در عین حال اجرای مستمر مانورهای کوچک و بزرگ آمادگی را ضروری خواند.
همچنین بهمن نوری شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 8 ، آموزش عمومی را در کنار آموزش تخصصی مدیران ضروری خواند و گفت: آموزش شهروندان نقش موثری در کاهش خطرپذیری و نیز کسب مهارت برای رویارویی عمومی در زمان حادثه دارد.
همچنین صمیم مرادی روزبهانی سرپرست معاونت آمادگی، عملیات و پدافند غیرعامل به صورت مبسوط به تشریح وظایف ستادهای مدیریت بحران مناطق، برنامه های سازمان، مخاطرات محتمل منطقه 8 و 20 در حادثه زلزله و الزامات تقویت ساختار مدیریت بحران از سطح منطقه تا سطح ناحیه و محله پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر