۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۵۹۸۵
مدیر کل پدافند غیر عامل استان خراسان رضوی :
دوره آموزشی یک روزه توانمندسازی مربیان آمادگی دفاعی با موضوع پدافند غیر عامل استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، دوره آموزشی یک روزه توانمندسازی مربیان آمادگی دفاعی با موضوع پدافند غیر عامل برگزار شد.

خواستگاه شکل‌گیری اندیشه پدافندغیرعامل، دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان موتور محرکه آن هستند

در آغاز این دوره قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش دفاع غیر نظامی در برابر حملات و تهدیدها یا به عبارت بهتر پدافند غیر عامل را از مهم ترین نکاتی دانست که امروز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع پدافند غیر عامل گفت: ترویج فرهنگ مصونیت سازی و پدافند غیر عامل از وظایف آموزش و پرورش است که در بعضی از شرایط اهمیت این مسئله پر رنگ­تر می گردد.

خواستگاه شکل‌گیری اندیشه پدافندغیرعامل، دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان موتور محرکه آن هستند

دکترخدابنده ادامه داد: در آموزش و پرورش در زمینه مباحث عمرانی سازمان نوسازی در بحث پدافند غیر عامل نقش پررنگ­تری دارد اما تدوین برنامه ها با دستور کار فرهنگ پیش­گیری از حملات و تهدیدات غیر نظامی وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت است که آموزش و پرورش خراسان رضوی بامشارکت اداره کل پدافندغیرعامل واز طریق برگزاری چنین دوره هایی و همچنین تهیه نشریات و محصولات فرهنگی سعی در ایجاد این آمادگی دارد.

در ادامه این نشست سید ابوالفضل احمدی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی نیز ضمن ارائه توضیحاتی از روند شکل گیری سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: سازمان پدافند غیر عامل مجموعه­ای حاکمیتی، فرا قوه­ای، چابک و با دستور مستقیم فرماندهی معظم کل قواتشکیل شده و ایشان فرموده ­اند " پدافندغیرعامل یک اصل است برای همیشه و نه برای یک مقطع خاص". براین اساس ما در استان ارکان جهت ساز شامل بیانیه­ های ماموریت، ارزش­ها و چشم­انداز را در افق 1400 تدوین و ابلاغ کرده­ایم.

دکتر احمدی با اشاره به برخی از راهبردهای ذیل دکترین دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: اندیشه و تفکر پدافند غیرعامل باید در تک تک افراد یک خانواده، محله، سازمان، شهر، استان و یک ملت شکل بگیرد و خواستگاه شکل­گیری این تفکر دستگاه تعلیم و تربیت و موتور محرکه آن مربیان و معلمان و اساتید هستند.

خواستگاه شکل‌گیری اندیشه پدافندغیرعامل، دستگاه تعلیم و تربیت و معلمان موتور محرکه آن هستند

وی همچنین ضمن تبیین مهمترین دستاوردهای حوزه پدافند غیرعامل استان به تدوین نظام جامع برنامه ریزی و مدیریت عملکرد پدافند غیر عامل اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه بیش از 57 دستگاه در استان دارای اهداف و برنامه­های عملیاتی سالانه در این حوزه هستند و در سال 97 با تدوین برنامه­های تخصصی و اختصاصی، کیفیت نظام برنامه­ریزی ارتقاء یافته است. براین اساس حدود یک هزار و 380 دارایی در سطح استان شناسایی شده و تا کنون 35 طرح مطالعاتی برای مصونیت این دارایی ها طراحی و تدوین شده است.

مدیرکل پدافندغیرعامل با تقدیر از اقدامات برنامه محور آموزش و پرورش در این حوزه، به طرح صدور ابلاغ برای بیش از ده هزار مدیر مدرسه در سرتاسر استان با عنوان رییس کمیته اجرایی پدافند غیرعامل مدارس که در آبان 96 رونمایی شد، اشاره و خواستار پویایی مستمر این کمیته­ها با ماموریت فرهنگ­سازی معلمان، دانش­ آموزان و اولیاء شد.

وی همچنین از مربیان درس آمادگی دفاعی خواست تا ضمن نقش­آفرینی در این کمیته­ ها، به جنبه­ های عملی و خلاقانه این درس توجه بیشتری داشته و صرفا بر سطح دانش و محفوظات تکیه نکنند بلکه در فرآیند یاددهی- یادگیری از تحقق یادگیری نیز اطمینان حاصل نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر