۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۳۵۷۲
وزیر نفت پاکستان:
وزیر نفت پاکستان با تأکید بر تعهد کشورش نسبت به تکمیل پروژه انتقال گاز ایران گفت: ما امیدواریم به این پروژه ادامه دهیم و آن را در زمان تعیین شده تکمیل کنیم.

 سفیر ایران در اسلام‌آباد دوشنبه گذشته با وزیر جدید نفت پاکستان دیدار و در مورد همکاری‌های دو کشور در بخش نفت و گاز با وی گفت‌وگو کرد.

پایگاه اینترنتی اکسپرس تریبیون با اعلام این خبر نوشت وزیر نفت پاکستان در جریان این دیدار تأکید کرد خط لوله انتقال گاز ایران بخشی از برنامه دولت پاکستان برای تأمین نیازهای انرژی خود است و این پروژه تکمیل خواهد شد.

شهید خاقان عباسی افزود: «در مورد برنامه زمان‌بندی شده برای تکمیل این پروژه باید بگویم که دولت ایران در قرارداد فروش گاز انعطاف پذیری نشان داده است که شایسته تقدیر است».

وی در ادامه گفت: «ما امیدواریم به این پروژه ادامه دهیم و آن را در زمان تعیین شده تکمیل کنیم».

بر اساس این گزارش در قرارداد فروش گاز ایران به پاکستان عبارت «دریافت و پرداخت» گنجانده شده است که می‌گوید پاکستان چنانچه از پروژه انتقال گاز ایران عقب بکشد باید جریمه‌ای برابر با قیمت 750 فوت مکعب گاز در روز به‌ارزش 8 میلیون دلار به ایران بپردازد.

وزیر نفت پاکستان با تکرار تعهد دولت پاکستان نسبت به این پروژه گفت اسلام‌آباد برای روابط تاریخی خود با ایران ارزش قائل است و در جهت بهبود این روابط حرکت می‌کند.

وی وجود مشکلات جدی در راه اجرای پروژه انتقال گاز ایران را رد کرد و گفت فقط برخی مسائل فنی و تجاری است که باید نهایی شود.

عباسی از نهادهای مربوط دو کشور خواست برای حل سریع مسائل باقی‌مانده همکاری منظمی با هم داشته باشند.

وی با تأکید بر این که پروژه انتقال گاز ایران اهمیت بسیاری برای پاکستان دارد پیشنهاد کرد تیمهای فنی دو کشور نشست‌های بیشتری داشته باشند و همه چیز بر اساس زمان‌بندی توافق شده نهایی شود.

سفیر ایران در اسلام‌آباد نیز به روابط تاریخی و دیرینه دو کشور اشاره کرد و موضوع واردات گاز ایران توسط پاکستان را نمونه‌ای در این زمینه برشمرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر