۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۵۴۶
رسوایی جاسوسی دولت آمریکا از شرکت‌های اینترنتی این کشور روز به روز ابعاد گسترده‌تری پیدا کرده و این بار پای اینتل و مایکروسافت به میان کشیده شده است.

به نقل از بلومبرگ، مایکروسافت و اینتل از جمله شرکت هایی هستند که همکاری گسترده ای با این طرح جاسوسی کاخ سفید داشته اند و اطلاعات حساسی را در مورد عملکرد کاربرانشان در اختیار نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی ایالات متحده می گذاشتند.

بلومبرگ به نقل از منابعی که هویتشان افشا نشده مدعی شده که این دو شرکت نه تنها هویت کاربران خود و عملکرد آنها را افشا می کردند بلکه به سیستم های رایانه ای شرکت های رقیب هم حمله می کردند تا در مورد کاربران دیگر شرکت ها نیز جاسوسی کنند.

مایکروسافت همچنین قبل از اعلام عمومی آسیب پذیری های نرم افزارهای ساخت خود اطلاعات تفصیلی مربوط به این مشکلات را در اختیار نیروهای اطلاعاتی آمریکا می گذاشت تا آنها با سواستفاده از این ضعف ها بتوانند به سیستم های مورد نظرشان نفوذ کرده و اطلاعات لازم را از آنها جمع آوری کنند.

اینتل هم در این زمینه همکاری های گسترده ای با دولت اوباما داشته است. به عنوان مثال شرکت امنیتی مک آفی که توسط اینتل خریداری شده است ارتباطات کاری نزدیکی با اف بی آی، سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا داشته است.

رییس شرکت مک آفی به طور مرتب به مدیران سرویس های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا دیدار داشته و با آنان همکاری می کرده است.

توجیه همه این همکاری ها حفظ امنیت ملی آمریکا اعلام شده و این در حالی است که حریم شخصی و امنیت کاربران اینترنت با چنین اقداماتی به خطر می افتاده است. همکاری های امنیتی مک آفی با دولت آمریکا به نیروهای اطلاعاتی و قضایی آمریکا امکان می داده تا با سواستفاده از حفره های امنیتی شناسایی شده در سیستم های هدف به آنها حمله و نفوذ کنند.

در شرایطی که این افشاگری ها حسن شهرت و اعتبار مایکروسافت و اینتل را به شدت زیر سوال برده، هنوز هیچ یک از این دو شرکت حاضر نشده اند در این زمینه اظهار نظر کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر