۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۳۵۴۲
نیشن:
"فاطمه حبيب" در مقاله اي تحت عنوان "برنامه هسته اي ايران صلح آميز است" با اذعان به صلح آميز بودن برنامه هسته اي کشورمان خاطر نشان مي سازد که قدرتهاي غربي مي بايستي حق "صلح آميز" هسته اي ايران را برسميت شناسند.
به نقل از نشریه نيشن ؛ نويسنده با اذعان به صلح آميز بودن ماهيت برنامه هسته اي کشورمان مي افزايد "آمريکا و اتحاديه اروپا اتهاماتي واهي را عليه توسعه برنامه هسته اي ايران مطرح ساخته اند اين در حاليست که ايران همواره اين اتهامات را رد کرده و خاطر نشان ساخته است که ماهيت برنامه هسته اي اش "صلح آميز" است. 

اين هفته مردم ايران رييس جمهور منتخب خود را برگزيدند. شواهد نشان مي دهند که جمهوري اسلامي ايران قصد تغيير موضع در قبال برنامه هسته اي اش را ندارد. دستگاه هاي اطلاعاتي دولت آمريکا نيز تاييد کرده اند که "ايران تصميمي به ساخت سلاح هسته اي ندارد با اين حال آنان قابليت توليد سانتريفيوژ را دارند." 

نويسنده با اشاره به تلاش هاي بي پايه کشورهاي غربي براي ممانعت از پيشرفت هسته اي کشورمان مي افزايد "سالهاست که کشورهاي غربي در صددند تا با مذاکرات با ايران کاري کنند که آن کشور غني سازي اورانيوم را متوقف سازد اما هنوز به نتيجه اي مطلوب نرسيده اند. موضع گيري منفي کشورهاي غربي در قبال برنامه هسته اي جمهوري اسلامي سبب شده است تا در طول دو دور مذاکرات پيشين نتوان به نتيجه اي نهايي رسيد.

"رايان کراکر" سفير پيشين آمريکا که در کشورهاي منطقه خاورميانه از جمله عراق، افغانستان، پاکستان و سوريه حضور داشته ، اخيرا اظهار داشته است که  تحريم ها "شمشثيري دو لبه" هستند. دولت جمهوري اسلامي ايران قادر خواهد بود تا تاثيرات ناشي از تحريم ها را مديريت کند." کراکر در اين باره افزوده است که بار تحريم ها بر دوش ملتها خواهد بود و اين به ضرر آمريکاست و موجب افزايش نفرت از آن کشور نزد تمامي ملت ها از جمله ملت ايران خواهد شد." 

نويسنده در نهايت به قدرتهاي غربي توصيه مي کند "جامعه بين المللي باید دغدغه هاي ايران را درک کند و برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران را برسميت شناسد. جامعه بين المللي ناچار است موضع ايران در قبال برنامه هسته اي اش را درک کند. "

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر