۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۳۵۳۸۳
امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران:
دستیار رییس مجلس در امور بین الملل در مورد زمان حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: ایران تا زمانی که دولت سوریه نیاز به کمک های مستشاری داشته باشد در این کشور می ماند.
به گزارش پایداری ملی، حسین امیر عبداللهیان، دستیار رییس مجلس در امور بین الملل در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی مجلس در مدرسه عالی شهید مطهری در مورد اینکه چرا علیرغم اینکه ایران قربانی تروریسم است از سوی آمریکا و کشورهای غربی همواره تحت فشار بوده است در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین دلیلش این است که آمریکایی ها در این موضوع دروغ می گویند، آمریکایی ها در سال هایی که گذشت عملا در کنار داعش حضور جدی داشتند و حامی تروریسم هستند. 

 

وی اظهار داشت: طرفی که به طور جدی مبارزه با تروریسم در دستور کار خودش قرار داد جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و محور مقاومت در منطقه بود و البته در سال های اخیر روسیه نیز در سوریه در مبارزه با تروریسم کمک کرد اما ما شاهدیم که آقای ترامپ در اعلام استراتژی 2018 آمریکا به صراحت دروغ گفت و اعلام کرد که ما داعش را در سوریه و عراق از بین بردیم.

 

امیر عبداللهیان بیان کرد: مراسم امروز و اقداماتی که مدافعان حرم انجام دادند موید این است که در اصل جمهوری اسلامی ایران و متحدین هستند که در کنار ارتش عراق و سوریه نقش مهمی را در مبارزه با تروریسم بر عهده گرفته اند.

 

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل تصریح کرد: دنیا باید قدردان ایران و محور مقاومت باشد که تهدید بزرگ تروریستی داعش را از سر منطقه دور کرده است.

 

وی در مورد زمان حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که حکومت سوریه تصمیم داشته باشد که از کمک های مستشاری ایران استفاده کند با قدرت در سوریه می ماند حتی اگر لازم باشد در هر نقطه ای از سوریه به درخواست دولت سوریه عملیاتی علیه تروریست ها سازماندهی کند این اقدام با قدرت انجام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر