۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۳۵۱۵۲
ابولحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور و دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، به ادعای نقش داشتن در فیلترینگ تلگرام، در فهرست تحریم های جدید آمریکا قرار گرفتند. همچنین گروه برنامه نویسی هانیستا نیز در این فهرست قرار دارد.

به گزارش پایداری ملی، در تحریم جدید وزارت خزانه داری آمریکا، نام «عبدالعلی علی عسگری» رئیس سازمان صدا و سیما و «حسین الله کرم» رئیس شورای هماهنگی حزب الله، «عبدالحمید محتشم» دبیر کل انصار حزب الله و سردبیر نشریه یالثارات الحسین (ع) و «حمید استاد» مسئول انصار حزب الله مشهد نیز دیده می شود.

تحریم دو مسوول فضای مجازی ایران به علت فیلترینگ تلگرام

در بخش ارگان ها، نام گروه «انصار حزب الله»، زندان اوین و گروه برنامه نویس هانیستا به عنوان نهادهای مشمول تحریم های ثانویه آمریکا ذکر شده است.

استیو منوشین وزیر خزانه داری آمریکا پس از اعمال این تحریم ها، بیانیه ای صادر کرد و مدعی شد که این افراد بخاطر «حمایت از سانسور و نقض حقوق بشر» تحریم شده اند.

در این بیانیه علت تحریم آقایان فیروزآبادی و خرم آبادی، نقش داشتن در فیلتر شدن پیام رسان تلگرام اعلام شده است.

 فیروزآبادی: امیدوارم ذخیره آخرتم باشد

ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور در واکنش به این اقدام بیانیه صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: تحریم اینجانب از طرف دشمن قسم خورده و همیشگی این مرز و بوم، نشان از حرکت در مسیر درست است و امیدوارم که عیدی کریم اهل بیت در شب میلاد مبارک ایشان بوده باشد.

سیاست ها و اقدامات استعمارگونه دولت آمریکا در فضای مجازی بر هر انسان عاقل و بی طرفی پوشیده نیست که نمونه اخیر آن اتخاذ سیاست نفی اصل بیطرفی شبکه نسبت به سانسور فضای مجازی برای ملت آمریکا و مردم جهان به نفع شرکت های بزرگ آمریکایی اسراییلی بوده است. برای اینجانب تحریم شدن توسط چنین دولت سانسورچی موجب افتخار بزرگ است. امیدوارم که ذخیره آخرت و نشانی از خدمتگزاری به ملت سرفراز ایران باشد. 


 خرم آبادی ماهیت آمریکایی تلگرام روشن شد

عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی نیز در کانال رسمی خود نوشت: در خبر ها شنیدم که آمریکا بنده و تعدادی از دوستان را که قدم هایی را در جهت استقلال فضای مجازی کشور و ممانعت از سلطه بیگانگان بر این فضا برداشته ایم تحریم کرده است.

در بخش دیگری از این متن آمده، من منتظر تحریم از ناحیه آمریکا بودم چرا که آمریکایی ها بار ها اعلام کرده بودند اگر ایران تلگرام را مسدود کند. تحریم هایی را اعلام و اعمال خواهند کرد. این تحریم ها برای من تازگی ندارد. چند سال پیش نیز که بمنظور جلوگیری از انتشار فیلمی توهین آمیز به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) اقداماتی علیه یوتیوب انجام داده بودم از ناحیه اتحادیه اروپا تحریم شدم و آن تحریم هنوز ادامه دارد.

تحریم برخی از مسوولان فضای مجازی کشور از ناحیه آمریکا نشانگر این است که تیر نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی دقیقا به هدف اصابت کرده و مسدود شدن تلگرام در ایران ضربه سختی به آمریکا وارد کرده است. این تحریم به کسانیکه خبر از پشت پرده تلگرام نداشتند، نشان داد که پیام رسان تلگرام دارای مالکیت و ماهیت آمریکایی_ صهیونیستی است.

با تحریمم از ناحیه آمریکا اطمینان حاصل کردم اقدامات کوچکی که جهت رفع سلطه بیگانگان از فضای مجازی کشور انجام داده ام شیطان بزرگ را جریحه دار کرده است؛ لذا در ادامه این مسیر مصمم تر شدم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر