۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۳۴۵۳
با حكم استاندار خراسان شمالي
استاندار خراسان شمالي با صدور حكمي، رضا جلالي؛ قائم مقام خود در ستاد پيگيري مصوبات سفر رهبري به اين استان را با حفظ سمت به عنوان نخستين مدير كل پدافند غيرعامل استانداري خراسان شمالي منصوب كرد.

محمود احمدي بيغش در بخشي از این حکم خطاب به رضا جلالي آورده است: امید است با اتکاء به خداوند متعال در جهت تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) و در راستای اهداف و سیاست های  متعالی دولت عدالت محور و مهرورز جناب آقای دکترمحمود احمدی نژاد، و در حیطه وظایف محوله و قانونی برای خدمت صادقانه به مردم موفق باشید.

رضا جلالي پيش از اين حدود دو ماه سرپرست معاونت سياسي و امنيتي استانداري خراسان شمالي و حدود شش ماه نيز قائم مقام استاندار در ستاد پيگيري مصوبات سفر رهبري بود.

اول مهر ماه سال 91 بود كه بر اساس تصمیم محمود احمدی بیغش و تایید وزارت کشور، رضا جلالی به عنوان معاون سیاسی امنیتی جدید استانداری خراسان شمالی معرفی و جانشين سید کریم سجادی شد.

هنوز دو ماه از سرپرستي جلالي در معاونت سياسي امنيتي استانداري خراسان شمالي نگذشته بود كه بنا دلايلي در 30 آبان سال 91، وی از اين سمت كنار گذاشته شد و سیف الله مطلبی به عنوان معاون جديد سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی منصوب شد.

جلالي از افراد مورد وثوق استاندار جديد خراسان شمالي بود و محمود احمدي بيغش مي خواست به هر طريق كه شده از خدمات وي استفاده كند، به همين دليل نيز در اوایل دي ماه سال 91 رضا جلالي را به عنوان قائم مقام استاندار در ستاد پيگيري مصوبات سفر رهبري به خراسان شمالی منصوب كرد.

هم اكنون رضا جلالي در شرايطي به عنوان نخستين مديركل پدافند غيرعامل استانداري خراسان شمالي منصوب شده است كه زمزمه تشكيل اين اداره كل در استانداري اين استان از چند ماه پيش نیز شنيده مي شد.

اداره كل پدافند غيرعامل بر اساس سیاست های کلی نظام و با هدف جداسازی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در استان هاي مختلف كشور ايجاد شده است.

يكي از دلايل مطرح شده در مورد لزوم تشكيل اين اداره كل در سطح كشور اين است كه حوادث طبیعی از حوزه پدافند غیرعامل خارج است و تداخل این دو موجب افزایش بازدارندگی می‌شود.

پدافند غيرعامل به تمامي اقدامات و تدابيري گفته مي شود كه بدون به كارگيري سلاح، موجب كاهش آسيب پذيري ها و افزايش پايداري ها در برابر تهديدات خارجي شود.

در حال حاضر مجموعه اقدامات پدافند غیرعامل در کشور در بخش های انرژی، اقتصاد، تهدیدهای بیو تروریستی، تهدیدهای سایبری، حوزه بداشت و درمان و ... تدوین شده و در زمان هاي مقتضي اجرا مي شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر